۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۴۱۰۸۶
پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از خبرگزاری رسا

حجت الاسلام حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با حضور در خبرگزاری رسا از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های آن آشنا شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم پیش از ظهر امروز با حضور در خبرگزاری رسا از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های آن آشنا شد.

 

وی با تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) و قدردانی از فعالیت‌های کارکنان خبرگزاری رسا گفت: یکی از نیازهای بسیار مهمی که حوزه باید به آن توجه می‌کرد مقوله خبرگزاری و خبررسانی است.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: با توجه به اینکه اینجا قم مرکز ثقل تشیع و مرجعیت دنیای اسلام است، نه تنها فعالیت‌های خبرگزاری رسا ضرورت دارد بلکه تقویت چنین کارهایی از نیازهای بسیار مهم حوزه به شمار می‌رود.

 

تقویت خبرگزاری‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز کرد: وقتی که توفیقات و خدمات خبرگزاری رسا مورد ارزیابی و مطالعه قرار بگیرد و قابل مشاهده باشد که این خبرگزاری در عرصه ملی و بین‌المللی فعالیت‌های قابل عرضه و تقدیری را در کارنامه خودش دارد حتماً اظهار خواهد کرد که باید این خبرگزاری و امثال آن تقویت شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در ضرورت تبیین معارف بلندی که پایه اسلام ناب و عظمت فقه اهل بیت(ع) محسوب می‌شوند تردیدی نیست، افزود:به همان اندازه ای که معارف ما بلند و با عظمت است بایستی ابزار رسانه‌ها هم تقویت شود که ما امروز نمونه موفق این ابزار را مشاهده کردیم.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم پس از بازدید از بخش فقه حکومتی مؤسسه رسا اظهار داشت: با توجه به مطالبی که پیرامون فقه حکومتی و تلاش‌های بسیار خوبی که در این رابطه آغاز شد و آن هم واقعاً مسرت بخش است ولی هنوز اول کار است.

 

یکی از زیباترین مقولات فقه حکومتی مقوله وقف است

وی با بیان اینکه یکی از زیباترین مقولات فقه حکومتی مقوله وقف است،‌ افزود: وقف در شمار مهم‌ترین‌ها است، چون در گذشته بار اصلی مسئولیت‌های دولت‌ها بر دوش وقف و واقفین بوده است و چیزهای که عام‌المنفعه بودند توسط واقفین در اختیار مردم قرار می‌گرفتند.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تاکید کرد: امیدواریم در مسائل فقه حکومتی به فقه وقف هم توجه شود که مسائل مبتلا به وقف در عرصه مدیریتی و حکومتی بسیار زیاد است.

 

حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: در سازمان اوقاف پژوهشکده ای به همین مناسبت تشکیل شده است و افزون بر آن هم با تدبیر نماینده ولایت فقیه در سازمان اوقاف، سازمان هیأت فقهی و حقوقی هم دارد که مسائل مختلف را رصد می‌کند.

 

امام‌زادگان سرمایه‌های مدیریت معنوی در عرصه حاکمیت دینی

وی با اشاره به اینکه امام‌زادگان از سرمایه های مدیریت معنوی در عرصه حاکمیت دینی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: در آستانه مناسبت‌هایی همچون محرم و اربعین هستیم؛ رخ داد مبارک اربعین سرمایه ارزنده ای محسوب می‌شود؛ همه باید در تسهیل امور برای زوار آن کمک کنیم، چون مقوله زیارت و امام‌زادگان در حد و اندازه خودش در هر شهر و محل از سرمایه های بسیار خوب مدیریت معنوی در حکومت دینی محسوب می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان گفت: خبرگزاری رسا برای معرفی امام‌زادگان به ویژه امام‌زادگان شهر قم که رهبر معظم انقلاب هم به آنها عنایت دارند توجه بیشتری کند./875/پ202/ی

 

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات