۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۲۴۱۳۹
امام جمعه گلپايگان:

دشمن به دنبال سکولاريزه کردن روحانيت و حوزه هاي علميه است

امام جمعه شهرستان گلپايگان گفت: دشمن به دنبال جدا کردن مردم از حوزه هاي علميه است، چرا که مي داند حوزه هاي علميه مي توانند مردم را آگاه كنند.
حجت الاسلام محمد رضا اسماعيلي

حجت الاسلام محمدرضا اسماعيلي امام جمعه گلپايگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اين  که دشمن براي رسيدن به مقاصد خود دست به شبهه افکني مي زند، گفت: دشمن به دنبال دور کردن مردم از اهداف ترسيم شده از سوي امام و رهبري و ايجاد تفکر انحرافي است.

 

وي افزود: دشمن در طول تاريخ به دنبال جدا کردن مردم از انبياء، ائمه اطهار(ع)، علما و حوزه هاي علميه بود است، چرا که آنها مي دانند حوزه هاي علميه مي توانند مردم را آگاهي دهند.

 

حجت الاسلام اسماعيلي با بيان اينکه يکي از اهداف دشمن جدايي مردم از روحانيت و روحانيت از جمهوري اسلامي است، گفت: روحانيت حکومت را براي رسيدن به جايگاه نمي خواهد، بلکه آن را ابزاري براي رسيدن به اهداف متعالي اسلام و پياده کردن آن مي داند.

 

امام جمعه گلپايگان با تأکيد بر اينکه حکومت به عنوان ابزار و وسيله و نه به عنوان يک هدف براي روحانيت است، ابراز داشت: اگر روحانيت تشخيص دهد که حکومت توسط ديگران به خوبي اداره مي شود، صرفا به درس و مباحث حوزوي خود مي پردارد.

 

حجت الاسلام اسماعيلي با اشاره به اينکه اگر روحانيت به بدنه حکومت وارد نشود، حاصل زحمات علما و شهدا هدر خواهد رفت، افزود: دشمن به دنبال سکولاريزه کردن روحانيت و حوزه هاي علميه است.

 

وي با تأکيد بر اينکه روحيه انقلابي بايد در مردم و حوزه هاي علميه حفظ شود، گفت: روحانيت خادم مردم و در خط امام، رهبري و اسلام اصيل حرکت کرده که اين مهم مطالبه رهبري است.

 

حجت الاسلام اسماعيلي گفت: برچسب زدن به روحانيت نبايد موجب دلسرد شدن و خالي کردن صحنه از سوي روحانيت شود./1307/302/ب3

ارسال نظرات