۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۲۲۹۴۷
کارشناس مسائل مذهبی:

انقلاب اسلامی نتیجه اراده مردم در تقابل با کفر و استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسویان با اشاره به این که تقابل با کفر تنها راه نجات انسان از گمراهی است، گفت: انقلاب اسلامی نتیجه اراده مردم در تقابل با کفر و استکبار است.
حجت الاسلام سيد محسن موسويان

حجت الاسلام سید محسن موسویان کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با روحیه تقابل با کفر و جایگاه پیکار با کفار و دشمنان دین خدا در قرآن و انقلاب اسلامی، گفت: همانگونه که یک فرد دارای روح است اجتماع نیز دارای روح است، اگر اجتماع به سمت حقیقت باشد دارای ذات می شود.

 

وی ادامه داد: خدا وقتی می خواهد در قومی اراده کند قبل آن باید آن قوم خودشان اراده کنند، اگر کسی بخواهد خدایش ذهنی نباشد و واقعا با خدا مرتبط شود باید خداوند با توحید اسماء خود به صحنه بیاید، اسم خدا ذات حق در جلوه صفتی خاص است، یعنی خدا در جلوه صفت علم علیم می شود، اگر بخواهیم با خدا ارتباط پیدا کنیم  باید با اسماء خدا ارتباط پیدا کنیم، طبق آیه  "و لله اسماء الحسنی فادعوه بها" دریچه ارتباط با خدا اسماء الهی است.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: اگر کسی با دریچه اسماء الهی با خدا ارتباط نداشته باشد گرفتار خدای ذهنی است، عالم هستی تجلی اسماء خداوند است که جلوه مادی پیدا کرده است، ابوذر غفاری وقتی می خواست خدا را بخواند نمی گفت به نام خدا بلکه می گفت به نام خدای محمد(ص)، یعنی می دانست که خدایی را که می خواند خدایی است که پیامبر(ص) عظمتش را درک کرده است.

 

حجت الاسلام موسویان تصریح کرد: همه اسماء الهی در یک اسم جمع شده و آن اسم الله است، اسم الله هم صورت دارد که اگر با صورت آن ارتباط پیدا کنیم با خدا ارتباط برقرار کردیم، از طرفی خدا همه اسماء را به آدم آموزش داده است، یعنی یک انسان کامل مانند پیامبر(ص) در عالم هستی جلوه تمام اسماء خدا است.

 

وی بیان داشت: اگر کسی بخواهد به خدا عشق بورزد بدون عشق ورزیدن به پیامبر و اهل بیت(ع) با خدای ذهنی روبه رو است و از خدای حقیقی دور است، خداوند متعال به اسم مرید خود اراده می کند و در واقع اراده خدا همراه با اراده خود بندگان است، وقتی اراده مردم در تقابل با کفر قرار گرفت خداوند هم همان را اراده می کند.

 

تقابل با کفر، تنها راه نجات انسان از گمراهی است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: خداوند در آیه 14 سوره توبه می فرماید بجنگید که خدا می خواهد با دست شما بجنگد، اراده ای که در مقابل کفر قرار می گیرد شکست ناپذیر است، انقلاب اسلامی شاه و استکبار را کنار زد و با همه بحران ها محکم و پابرجا ایستاده است چون مردم اراده کردند که در تقابل با کفر قرار بگیرند و اراده حق ظهور پیدا کرد.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: اگر یک راه نجات برای انسان وجود داشته باشد آن راه چیزی جز تقابل با کفر نیست، همان اتفاقی که در کربلا افتاد، اگر راه را گم کردیم اراده خداوند هم همان می شود، کسانی که راه نجات را در ارتباط با کفار می دانند و روحیه جهادی را ترک می کنند تمام زندگی خود را گم می کنند و دچار فساد می شوند.

 

وی در پایان گفت: اگر به نوری که خداوند در زمانه برای شما تجلی می دهد پشت کردید شیطان شما را با خود می برد و به دنبال آرزوهای شیطانی می روید و کم کم داعیه دار شیطان در جریانات مختلف جامعه می شوید، در جامعه افرادی هستند که زحمات زیادی کشیده اند ولی چون روح تقابل با کفر را از دست داده اند به سرباز و جنود شیطان برای انحراف و نفاق در جامعه تبدیل شده اند./869/302/ب1

ارسال نظرات