۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۳۵۸
مدیر حوزه علمیه گلستان:

پیوند حوزه و دانشگاه یادگار ماندگار امام و مطالبه جدی رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه گلستان گفت: پیوند حوزه و دانشگاه یادگار ماندگار امام خمینی(ره) و مطالبه جدی رهبری انقلاب اسلامی است که همه ما باید در جهت تحقق کامل آن گام برداریم.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه های علمیه گلستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با گرامیداشت یاد و خاطره سالروز شهادت استاد شهید مفتح، تصریح کرد: امام بزرگوار به عنوان رهبری دوراندیش در همان ماه های نخست انقلاب بحث وحدت حوزه و دانشگاه را طرح فرمودند تا حوزویان و دانشگاهیان را به همکاری و پیوستگی در مسیر تعالی کشور فرا بخوانند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان برای طراحی و تفکیک بین دو قشر اندیشمند جامعه، دانشجو و روحانیت تلاش ها و سرمایه گذاری های بسیاری را انجام دادند، خاطرنشان کرد: با دوراندیشی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و توصیه های اکید این دو بزرگوار مبنی بر اتحاد بین حوزه و دانشگاه راه های تحکیم و دوستی این دو قشراندیشمند تقویت شد.

 

استاد حوزه علمیه گلستان تصریح کرد: اگر جوهره اصلی انقلاب را بحق برخاسته از جنبه اسلامی و مردمی بودن آن بدانیم، قوام این دو عنصر ذاتی انقلاب تنها در سایه اتحاد و وحدت کلمه همه گروه‌ها اعم از حوزوی و دانشگاهی دست‌یافتنی بوده و خواهد بود.

 

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه مقوله ای راهبردی در تببین اندیشه های اسلام ناب است، یادآور شد: وحدت این دو نهاد ارزشمند به معنای یکی شدن بحث ها و درس ها نیست بلکه وحدت در راهبردها و استراتژی است تا الگویی نوین از جامعه اسلامی به بشریت ارائه نماید.

 

حجت الاسلام ملکی افزود: همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی اذعان داشتند وحدت حوزه و دانشگاه، یعنى اینکه همه به سمت ایجاد یک جامعه‏ اسلامىِ پیشرفته‏ى مستقل، و جامعهى الگو حرکت کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه گلستان، دشمنان وحدت حوزه و دانشگاه را دشمنان توسعه و تعالی کشور دانست و حاطرنشان کرد: دلسوزان مردم و نظام اسلامی و خیرخواهان کشور باید بیش از گذشته در جهت عملی شدن مطالبات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب در زمنیه پیوند حوزه و دانشگاه گام بردارند و توجه به این مهم را محدود به ایام شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه نکنند.

 

وی از آمادگی حوزه های علمیه گلستان برای حرکت منسجم، علمی و مستمر در مسیر وحدت با دانشگاهیان خبر داد و تاکید کرد: مدیریت حوزه های علمیه استان برنامه هایی برای این مهم با همکاری روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان تدوین و اجرایی می کند.

 

وی، نقش دانشگاهیان اعم از استادان و دانشجویان در تحقق این اندیشه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آغوش حوزه های علمیه استان برای همگرایی، همدلی و پیوند بیشتر با دانشگاه ها باز است و از هر ایده و اندیشه نو در این خصوص استقبال خواهد کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه گلستان، پیشنهاد کرد: دبیرخانه دائمی اجرایی شدن وحدت حوزه و دانشگاه در استان با همکاری این مدیریت و مسؤولان دانشگاه های استان تشکیل شود تا به طور مستمر پیگیر اجرایی شدن مطالبات امام خمینی(ره) و رهبری فرزانه انقلاب در این خصوص باشند./950/302/ب1

ارسال نظرات