۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۰۴۴
خطیب جمعه ساری:

پرونده آمریکا سیاه‌تر از آن است که برخی تصور می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که نباید به رابطه با آمریکا دلخوش بود، بیان داشت: پرونده آمریکایی ها در 34 اخیر سیاه و غیر قابل گذشت است.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به این که اخلاق اسلامی بر سه محور عقل، بصیرت و عمل استوار است، گفت: متأسفانه امروز شاهد هستیم بداخلاقی ها جایگزین اخلاق دینی شده است.

 

وی بر ضرورت دوری از اخلاق غدیر دینی در جامعه تأکید کرد و افزود: خیر، نیکی، صلح و دوستی باید در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود تا شاهد یک جامعه آرمانی باشیم.

 

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با تبریک عید غدیر، بر ضرورت نهادینه شدن اخلاق علوی در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: متأسفانه بخشی از جامعه امروز ما از این اخلاق حسنه که مورد تأکید نخستین امام شیعیان بوده فاصله گرفته است.

 

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که غدیر اکمال دین و اتمام نعمت است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین خود و رهبر جامعه اسلامی پایه اسلام ناب را استحکام بخشید.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که مخالفان اسلام ناب فکر می کردند با رحلت پیامبر گرامی اسلام اسلام ناب به فراموشی سپرده خواهد شد و زمینه برای میدان داری آنها فراهم می شود، بیان داشت: اما پیامبر گرامی اسلام به اذن خداوند متعال امام علی(ع) را به عنوان رهبر جامعه دینی معرفی کرد و با این اقدام همه توطئه و فتنه های دشمنان آن دوران خنثی شد.

 

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که غدیر تداوم رسالت پیامبر است، ادامه داد: واقعه غدیر بستری را برای جهانی شدن اسلام ناب محمدی در جهان فراهم کرد.

 

وی توجه به جایگاه امامت و ولایت را مهم ترین پیام غدیر دانست و تصریح کرد: جامعه اسلامی درهر دوره ای نیازمند رهبر و امام است  و بدون امام نمی تواند به اهداف متعالی خود دست یابد.

 

امام جمعه موقت ساری بر ضرورت تبین جایگاه امامت و ولایت در جامعه تأکید کرد و گفت: هنوز بخشی از جامعه امروز ما با جایگاه والای ولایت آشنایی خوبی ندارند که این رسالت مراکز دینی و حوزوی است که این مسأله بیشتر بپردازند.

 

وی در ادامه سخنان خود عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون ولایت  و رهبری دانست و خاطرنشان کرد: اگر ولایت فقیه نبود دشمنان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی در همان روزهای ابتدایی انقلاب مردم ایران را به نفع خودشان مصادره می کردند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که انقلاب مردمی در مصر نمونه بارز نبود یک رهبری عالم، آگاه و فقیه است، تصریح کرد: فقدان یک رهبر در انقلاب مردمی مصر بستری را برای مصادره انقلاب مردمی از سوی نظامیان فراهم کرد.

 

حجت الاسلام یوسف پور همچنین بر ضرورت وحدت و همدلی میان امت اسلامی در شرایط امروز جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: در شرایطی که همه قدرت های مستکبر عالم بر علیه اسلام ناب بسیج شده اند تنها راه پیروزی در برابر توطئه های دشمنان وحدت و همدلی بر محور اسلام ناب است.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که دشمنان از وحدت مسلمانان بسیار هراسان هستند، خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان جهان با هم یک دل و یک صدا شوند دیگر هیچ کشوری جرأت نگاه چپ نیز به امت اسلامی نخواهد کرد.

 

وی با اشاره به این که تفرقه و اختلاف غدیر را به هجرت کشاند، افزود: حمایت غرب از گروه های تروریستی در منطقه و کشورهای مسلمان به ویژه سوریه، افغانستان، پاکستان و عراق به منظور خدشه دار کردن وحدت امت اسلامی است.

 

امام جمعه موقت ساری با تأکید بر این که امت اسلامی باید از غرور، حرکت های احساسی و سطحی نگری به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: دشمن امروز تلاش می کند با نفوذ به صفوف امت اسلامی زمینه ایجاد تفرقه و اختلاف را فراهم کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعتراض امام راحل به قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و با بیان این که اعتراض بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به این قانون ملت ایران را اسارت نجات دادند، گفت: امروز مردم کشورمان در استقلال و آزادی کامل و با تکیه بر قدرت و اندیشه داخلی در دنیا عزت و آبرو دارند.

 

حجت الاسلام یوسف پور همچنین به مسأله ارتباط با آمریکا اشاره کرد و با بیان این که هر گونه تصمیم گیری و تغییر وضعیت در این خصوص تنها با نظر رهبر معظم انقلاب باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: افراد باید از اظهار نظرهای غیر اصولی در این خصوص به شدت پرهیز کنند.

 

وی با تأکید براین که نباید به رابطه با آمریکا دلخوش بود، بیان داشت: پرونده آمریکایی ها در 34 اخیر سیاه و غیر قابل گذشت است./950/پ201/ج

ارسال نظرات