۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۵۹۱۲۶
برای سال تحصیلی 93-92؛

پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از برادران واجد شرایط برای تحصیل در دوره‌های بلند مدت و سفیران هدایت نام‌نویسی می‌کند.
مدرسه فيضيه قم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از برادران واجد شرایط برای تحصیل در دوره‌های بلند مدت و سفیران هدایت برای سال تحصیلی 93-92 نام‌نویسی می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی واجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه از شرایط عمومی داوطلبان برای نام‌نویسی در این دوره‌ها است.

 

قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداکثر سن 18 سال (متولدین سال 1374) و تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک از شرایط اختصاصی دوره بلند مدت و داشتن مدرک دیپلم با حداکثر سن 22 سال (متولدین 1370)، تعهد تحصیل تمام وقت به مدت دوره و تعهد خدمت تبلیغی (به مدت سنوات تحصیل) در مناطق مورد نیاز از شرایط اختصاصی سفیران هدایت است.

 

حافظان حداقل یک ششم قرآن کریم یا نهج‌البلاغه، خانواده‌های شهدا، فرزندان جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم، از امتیاز برخوردار خواهند بود و حافظان کل قرآن کریم، آزمون کتبی ندارند و قبولی آنان براساس معدل کل آخرین مدرک تحصیلی و مصاحبه است.

 

براساس این گزارش، زمان نام‌نویسی در دوره‌های بلند مدت و سفیران هدایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از 15 اسفندماه تا 31 فروردین ماه 92 است و علاقه‌مندان برای نام‌نویسی در این دوره‌ها می‌توانند با خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت نام با هر یک از کارت های عضوشتاب اقدام کنند.

 

آزمون روز جمعه 13 اردیبهشت‌ماه ساعت 9 صبح و به صورت کتبی در سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی با موضوعات قرآن، احکام، معارف اسلامی، ادبیات و زبان فارسی ،عربی، ریاضی، معلومات عمومی، هوش و استعداد برگزار می‌شود و نتایج آن نیز شنبه 11 خردادماه 92 در مراکز برگزاری آزمون و پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزش حوزه اعلام خواهد شد.

 

گفتنی است،‌ داوطلبان، برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند از ساعت 8 تا 13 با شماره 02512922051 داخلی‌های 2242 - 2340 - 2516 - 2518 و همچنین با مدیریت‌های استانی برای دوره بلند مدت و برای دوره سفیران هدایت با شماره‌ مستقیم 02512914971 تماس بگیرند. /920/ت302/ن

ارسال نظرات