۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۷۳۶۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تعاونی‌ها ابزاری برای جلوگیری از تمرکز ثروت در دست گروه‌های خاص است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که تقویت و گسترش تعاونی ها باید اولویت سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد، تصریح کرد: تعاونی ها بهترین ابزار با برای تحقق هدالت و جلوگیری از تمرکز ثروت در دست افراد و گروه های خاص است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، سیزدهم شهریور در جمع مدیران بخش تعاون شهرستان در قائمشهر با بیان این که تعاونی‌ها و نهادهای مردمی افزون بر کارکردهای اقتصادی دارای ارزش‌ها و هنجارهای مکتبی و اجتماعی هستند، گفت: تعاون به عنوان اهرم مناسبی جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی بشمار می آید.


وی با بیان این که تعاونی ها نقش مهمی در ایجاد زمینه جهت تجمیع نیروها و توانمندی های کوچک و با استعداد است، خاطرنشان کرد: تعاونی ها می توانند بستر ساز ارتقای سطح درآمد و بهبود وضعیت اجتماعی جامعه باشد.


نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با بیان این کخ تعاونی ها می توانند با تکیه بر دو اصل خدا محوری و توجه به حقوق مردم در مسیر توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور گام بردارند، افزود: نگاه اسلام به مقوله تعاون بسیار خاص و ویژه است و همواره بر تعاون و مشارکت در امور تأکید شده است.


حجت الاسلام و المسلمین معلمی با بیان این که نقش تعاونی ها در زدودن فقر و توجه به اقشار کم درآمد جامعه بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های تعاونی ها در جهت رفع معضل بیکاری در جامعه بهره گرفت.


امام جمعه قائمشهر به نقش تعاونی ها در آگاهی بخشی و به کارگیری جوانان در حوزه های کاری مختلف اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام در حوزه اقتصاد برنامه های مناسب و راهگشایی را ارائه کرده است.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در قانون اساسی کشورمان نیز توجه ویژه ای به مسأله تعاون و تقویت آن صورت گرفته است، ادامه داد: متأسفانه با وجود تأکید دین مبین اسلام و قانون اساسی کشورمان به مسأله تعاون، اما همچنان ضعف های گسترده ای دراین عرصه وجود دارد.


امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود بر احیاء فرهنگ تعاون در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: فرهنگ تعاون باید در کشورمان از مهجوریت خارج شده و به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

 

وی به پرداخت تسهیلات مناسب به بخش تعاون از سوی دولت به عنوان یکی از مصداق های نگاه مثبت دولت به این عرصه یاد کرد و افزود : باید از این عرصه برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جامعه کمک گرفت.


امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که تقویت و گسترش تعاونی ها باید اولویت سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد، تصریح کرد: تعاونی ها بهترین ابزار با برای تحقق عدالت و جلوگیری از تمرکز ثروت در دست افراد و گروه های خاص است.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که توجه به بخش تعاون در سیاست های ابلاغی اصل 44 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه لازم برای انباشت سرمایه های کوچک مردم برای هدایت به سمت تولید یکی از مهم ترین رویکردهای اقتصادی تعاونی ها است.


حجت الاسلام و المسلمین معلمی، تعاونی ها را نوعی اقتصاد مردمی دانست و با بیان این که توجه به این بخش می تواند عدالت توزیعی و اجتماعی را فراهم کند، گفت: تعاونی ها می توانند نقش مهمی در توزیع متوازن درآمدها در کشور باشند.   

 

امام جمعه قائمشهر در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه نظام اسلامی در عرصه های مختلف اشاره و با بیان این که امروز شاهد پیشرفت های چشمگیری در بخش های صنعتی، نظام، آموزشی و پزشکی در کشور هستیم، ادامه داد: همه این پیروزی ها در سایه خودباوری ملت ولایت مدارا یران حاصل شده است./950/پ202/س

 

ارسال نظرات