۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۵۸۱
نماینده خبرگان رهبری:

مدعیان دفاع حقوق بشر عامل اصلی جنایت های بشری در میانمار و سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری به جنایت های آشکار در میانمار و سوریه اشاره کرد و با بیان این که کسانی که این وحشی گری ها را محکوم نکردند از حامیان اصلی این جنایت ها هستند، گفت: امروز مدعیان دفاع حقوق بشر عامل اصلی جنایت های بشری به ویژه میانمار و سوریه هستند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، سه شنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران شرق استان در مجتمع بصیرت ارشاد بهشهر به جنایت های آشکار در میانمار و سوریه اشاره کرد و با بیان این که کسانی که این وحشی گری ها را محکوم نکردند از حامیان اصلی این جنایت ها هستند، گفت: امروز مدعیان دفاع حقوق بشر عامل اصلی جنایت های بشری به ویژه میانمار و سوریه هستند.

 

وی با بیان این که متأسفانه جنایت های آشکار در میانمار از سوی هیچ رسانه ای منعکس نشد، افزود: تنها یک خبرنگار جهان از وحشی گری های آشکار در این کشور با خبر کرد.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امروز غول های رسانه ای دنیا در اختیار صهیونیست ها قرار دارد، خاطرنشان کرد: شرایط رسانه ای دنیا زیاد به نفع ما نیست و  بسیاری از برنامه های استکبار و صهیونیست و رفتارهای ددمنشانه آنان به دنیا مخابره نمی شود و اخبار و اطلاعات در دست خودشان است.

 

نماینده مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود با بیان این که خبرنگاران افراد مستقلی هستند که با خدا معامله می کنند، گفت: این افراد در واقع با وجود شرایط سخت و حقوق ناچیزی که دریافت می کنند کار طاقت فرسایی دارند که باید قدردان آنان باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری گفت: اکنون با وجود بیداری اسلامی در منطقه و همچنیبن اتفاقات اخیر در منطقه اگر وجود خبرنگاران متعهد در صحنه ها نباشد، نمی توانیم اطلاعی از منطقه و تحولات آن داشته باشیم.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: خبرنگاران در عرصه های مختلف سعی کنند تا اخبار و اطلاعات مهم بدرستی اطلاع رسانی شود و با آرایش درست خبری، در اتحاد و انسجام جامعه تلاش کنند.

 

وی گفت: تعالی اسلام و رشد همه جانبه اسلام و مسلمین و فعالیت در راستای قرآن و دین باید در برنامه و کارهای خبرنگاران دیده شود تا جامعه از بن بست فرهنگی نجات یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری اظهار داشت: خبرنگاران باید در نوشته ها، اخبار و گزارش ها و حتی در انتقادات خود عدالت، انصاف و تقوا را رعایت کنند، به عبارت دیگر تقوا و اخلاق رسانه ا‌ی باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که خبرنگاری نیازمند تخصص و تعهد اسلامی و دینی است، گفت:
خبرنگاری نیازمند عشق و علاقه است و کسانیکه بدون این حب و عشق و علاقه وارد می شوند ماندگاری ندارند.

 

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، افزود با اشاره به این که خبرنگاری رسالتی است که نیازمند طلب است و باید در راین رابطه با خواستن، تلاش همه جانبه انجام شود ادامه داد: خبرنگار راکد و غیر فعال نمی تواند در جهت رفع مشکلات گام بردارند و در  همین جهت باید فعال، پویا و سرزنده باشند.

وی بیان داشت: در سال های اخیر تلاش های فراوانی انجام شد تا جایگاه واقعی خبرنگاران به جامعه شناسانده شود که خوشبختانه برگزاری چنین همایش های تجلیل بیانگر به ثمر نشستن تلاش های ما است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: تا کنون بیش از پنج هزار و 500 اصحاب رسانه، هنرمندان و نویسندگان استان بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی و حوادث شده اند و مشکلی در بیمه خبرنگاران وجود ندارد و هر شخصی که شرایط لازم را دارا باشد در اسرع وقت بیمه می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات