۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۹۵۸۸۷
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی؛

فقه فناوری‌های نوین تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از تألیف کتابی در حوزه فقه فناوری‌های نوین خبر داد.
حميد شهرياري

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از نورسافت، رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به تدوین کتابی در حوزه فقه فناوری‌های نوین گفت: در حال حاضر بر روی یک کار تحقیقی با عنوان «فقه فناوری‌های نوین کلان» مطالعه می‌کنم که دربردارنده عناوینی همچون فقه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فقه فناوری‌های باروری است.

وی ادامه داد: نخستین عنوان آن را با عنوان «فقه فناوری‌های نوین؛ فقه فناوری اطلاعات و ارتباطات» تازه شروع کرده‌ام و این اثر بخش‌های دیگری نیز دارد که به تدریج تألیف می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری که پیش‌تر نیز از ترجمه‌ «سه تقریر رقیب در پژوهش‌های اخلاقی» نوشته‌ مک‌اینتایر خبر داده بود، گفت: ترجمه این اثر به اتمام رسیده و برای تصمیم‌گیری به ناشر داده شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: همچنین کتاب «در پی فضیلت»، دیگر اثر این اندیشمند، برای چاپ به انتشارات سمت ارائه شده است.

وی با بیان این که کتاب «در پی فضیلت» را با همکاری محمدعلی شمالی ترجمه کرده است، ادامه داد: مؤلف در این‌ کتاب با دیدگاهی تاریخی به نقد تفکر اخلاقی در دنیای غرب بعد از قرون وسطا تاکنون می‌پردازد و نظریات اندیشمندان پیش از خود را مطرح و آن‌ها را نقد می‌کند.

گفتنی است، رییس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضائیه قبلا کتابی تألیفی را درباره مک‌اینتایر با عنوان «فلسفه اخلاق در تفکر غرب از دیدگاه مک‌اینتایر» منتشر کرده است که به عنوان برگزیده بیست‌وپنجمین دوره از جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی در حوزه فلسفه معرفی شد.

این کتاب در سه بخش و هشت فصل از سوی انتشارات سمت منتشر شده است. السدیر مک‌اینتایر سال 1926 به دنیا آمده و هم‌اکنون از فیلسوفان اخلاق معاصر در آمریکاست./919/د102/ع

ارسال نظرات