۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۸۹۷۴۶
حجت الاسلام گنابادی نژاد:

نام لشکر فاطمیون دشمن را به وحشت انداخته است

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این‌که امروز لشکر فاطمیون یک یگان با قدرت و با استقامت است، گفت: نام لشکر فاطمیون دشمن را به وحشت انداخته‌ است.
حجت الاسلام گنابادی نژاد 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در همایش منذران صادق نخستین یادواره شهدای روحانی مدافع حرم در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: اسم لشکر فاطمیون در دفاع از حرم ثبت شد.

وی افزود: شیعیان افغانستان همیشه بر تارک تاریخ شیعه درخشیده‌اند پایمردی شیعیان در خاک افغانستان برای جهانیان مثال‌زدنی است ابداً امکان ندارد مقاومت افغانستان در مقابل استکبار را بررسی و نقش شیعیان در آن انکار کنیم.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد یادآور شد: فراموش نکنیم که تاریخ پرافتخار شیعیان افغانستان اشخاصی مانند آخوند خراسانی را دارد افغانستان در مقابل استکبار ایستاده است و در این پیروزی‌ها عالمان و فرزانگان آن به‌خوبی درخشیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله افتخارات شیعیان افغانستان این بوده که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همراه و همگام با امام خمینی (ره) در نجف بوده‌اند بسیاری از شاگردان امام (ره) از شیعیان افغانستان بوده‌اند در دوران دفاع مقدس هم بیش از دو هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه به تاریخچه پیدایش لشگر فاطمیون پرداخت و گفت: اولین بار یک گروه 25 نفره به همراه شهید ابوحامد عازم سوریه و مبارزه با داعش شدند این گروه بعدها تبدیل به گردان و سپس تیپ و درنهایت لشکر فاطمیون شد امروز لشکر فاطمیون یک قدرت منطقه‌ای است.

وی افزود: نام لشکر فاطمیون ژنرال‌های اسرائیلی را به رعب و وحشت انداخته است. پیروزی و دلاوری‌های شیعیان افغانستان هیچ‌گاه سبب نشد پرچم دفاع از انقلاب اسلامی بر زمین گذاشته شود نقش علمای با بصیرت و سهم آنان در این جهاد و مبارزه انکار شدنی نیست.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: روحانیان افغانی با مدارج بالای علمی لباس رزم پوشیدند و در کنار رزمندگان این عرصه دین و نبرد را مدیریت کردند شهید حجت‌الاسلام رضا بخشی یکی از همین روحانیان بود.

وی یادآور شد: شهید بخشی منشأ ابتکارات و خلاقیت در عرصه نظامی بود داعش هنوز رزم‌آوری و فتوحات این شهید بزرگ را به یاد دارد. این مراسم کمترین حق‌شناسی برای شهدای عزیز و گران‌قدر فاطمیون است که پرچم ایثار و شهادت آنان همچنان برافراشته است./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات