۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۸۹۵۸۶
عصر امروز؛

مراسم اختتامیه نخستین همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه» برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه» عصر امروز در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.
همایش اخلاق و رسانه

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه» که در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد عصر امروز با سخنرانی حسین سید رضی معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما به کار  خود پایان داد.

در این اختتامیه مراسم حسین سید رضی معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تمام مباحثی که در حوزه اخلاق و رسانه با دیدگاه‌های مختلف مطرح‌شده و بخشی از آن به‌صورت همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه» ارائه‌شده است همه این‌ها باید در سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه‌ها مورد عنایت و توجه قرار گیرد.

وی افزود: دستاوردهای این همایش باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا مباحث علمی وارد حوزه اجرا شود.

رضی با تأکید بر اینکه نیازهای مخاطبان رسانه باید موردتوجه قرار گیرد، ابراز کرد: در حوزه راه‌حل و تصمیم‌گیری باید با نگاه اخلاقی به تولیدات رسانه‌ای نگاه شود. گاهی اوقات شنیده می‌شود که می‌گویند اگر با نگاه اخلاقی به توسعه نگاه شود زیر چرخ‌دنده‌های صنعت خرد می‌شویم درحالی‌که این نگاه در حوزه اخلاق یک امر مردود قلمداد می‌شود چراکه در نگاه اخلاقی دلیل ظهور اسلام زمینه سازی باری رشد و تعالی تک‌تک انسان‌ها است.

وی ادامه داد: در حوزه اخلاقی گفته می‌شود اگر انسان در حوزه قضاوت بر مبنای اخلاق عمل کند می‌تواند قضاوت عادلانه داشته باشد.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما با بیان اینکه دستاوردهای این همایش را عملیاتی خواهیم کرد، اظهار داشت: لازم است دبیرخانه اخلاق و رسانه بعد از اتمام این همایش شکل بگیرد، همچنین لازم است ارتباط میان اندیشمندان و ارائه دهنگان مقاله با تشکیل یک شبکه ارتباطی تقویت شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات