۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۸۹۵۷۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی مطرح کرد؛

لزوم برنامه ریزی سازمان تبلیغات برای فرهنگ سازی درفضای مجازی

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به این که سازمان تبلیغات از جمله نهادهای تصمیم گیر و اساسی در کشور است، بر لزوم برنامه ریزی دقیق این سازمان برای فرهنگ سازی در فضای مجازی تأکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفرعلی قربان‌پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست یک روزه مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در مجموعه فرهنگی نور آغاز شده و تا امشب با سخنرانی آیت الله اعرافی به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام صفرعلی قربان‌پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش عصرگاهی این نشست با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی باید قانون مند باشد و در حیطه وظایف خود اقدام کند، اظهار داشت: این سازمان در برخی برنامه های فرهنگی کشور دعوت نمی شود که امری غیر قابل قبول است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد در مجامع تصمیم گیر به شکل قانونی عضو و دارای جایگاه رای باشیم و تنها به عنوان مهمان حضور پیدا نکنیم، چراکه سازمان تبلیغات اسلامی در ستادهای متعددی عضو است و هر موضوع اجتماعی که پیش می آید توجه همه سازمان ها به سازمان تبلیغات و شیوه تصمیم گیری این نهاد جلب می شود.

حجت الاسلام قربان پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مساجد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه وظیفه مهمی را بر عهده دارد، هرچند نقش سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد به صورت دقیق و واضح مشخص نشده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در شورای توسعه چند موضوع باید مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی باشد، اولا این که اگر شورای توسعه از اصل جایگاه قانون مند انقلاب فرهنگی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی برود این موضوع تخریب فعالیت شورای توسعه قرآن کریم را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که در شورای توسعه برخی از استان ها پول برای خرید خودرو صرف شده است، ابراز داشت: اگر فعالیت های قرآنی را به سمت و سوی قرآن پیش بریم تحول عمده فرهنگی در کشور ایجاد می شود در حالی که خیلی از اوقات این مسأله به چشم نمی آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سازمان تبلیغات را سازمانی برنامه محور برشمرد و خاطرنشان کرد: مجموعه شاخص های اختصاصی سازمان باید بازنگری شود، چراکه این موضوع سبب هدایتگری می شود.

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به لزوم برنامه ریزی سازمان تبلیغات برای فضای مجازی گفت: در زمینه فضای مجازی هنوز آن گونه که انتظار است کارهای خوبی صورت نگرفته است، در حالی که این فضا دارای مخاطبان بسیار گسترده ای است و امروز جامعه آماری زیادی را به خود اختصاص داده است./1330/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات