۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۸۹۳۱۹
تولیت آستان قدس رضوی:

مردم با حرف و سخنرانی امیدوار نمی شوند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر امیدواری به مردم با اقدام و عمل باشد سبب پویایی جامعه می‌شود اما امیدواری با حرف و سخنرانی فایده‌ای ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در نشست تبیین ابعاد فرهنگی و سیاسی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی بر دوست و دشمن پوشیده نیست.

وی، مردم سالاری را نخستین دستاورد انقلاب اسلامی در این چهل سال دانست و گفت: نگاه امام راحل به مردم یک نگاه تشریفاتی نبود و ایشان به مردم، کارآمدی نظام و خدا را باور داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام راحل به مردم اعتماد کردند و باور به خدا داشتند، افزود: محوریت در انقلاب اسلامی، دین بوده و مردم نیز در شعارهای خود قرآن و دین را می‌خواستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امام به تمام مردم در سطوح مختلف جامعه توجه داشتند و نگاه به رأی مردم نهادینه شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای یک سیرت و یک صورت است؛ سیرت نظام اسلامی باید بهره مند از آموزه‌های دین باشد و صورت نظام نیز سازوکار و ساختمان کار است.

وی، استقلال را دومین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: دیروز یک شرق هیدرولوژیک داشتیم اما امروز شرق منطقه‌ای و جغرافیایی داریم.

غرب داعیه سلطه بر دنیا را دارد

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز غرب ادعای قدرتمند بودن دارد و داعیه سلطه بر دنیا را دارد اما ایران اسلامی نسبت به غرب مستقل‌تر است و جمهوری اسلامی خودش تصمیم می‌گیرد و مصالح خود را تشخیص می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امام و رهبری بر مسأله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تاکید کردند و گفت: امروز ایران اسلامی نیز در کشور آزاد است و این آزادی در جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و نظام اسلامی است.

وی اظهار کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند که نسل اول و دوم همراه با انقلاب بودند اما نسل سوم و چهارم نیستند ولی باید بدانیم که نسل سوم و چهارم انقلاب اگر بیشتر از نسل اول و دوم همراه با انقلاب نباشند، کمتر هم نیستند.

دشمن شناس و در صحنه بودن جوانان از مؤلفه های اصلی امنیت ملی است

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: جوانان امروز نیز همانند جوانان زمان انقلاب، دشمن شناس، در صحنه و آماده خطر هستند و این یکی از مؤلفه‌های اصلی امنیت ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: دشمن می‌خواهد اقدامی انجام دهد اما نمی‌تواند نسبت به کشور دست درازی کند چرا که در مقابل جوانان با بصیرت و آماده به خطر قرار دارند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه یکی از دستاوردهای انقلاب است، عنوان کرد: ضریب نفوذ جمهوری اسلامی ایران در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در منطقه بالا است و جهانیان پیام انقلاب اسلامی را دریافت کردند و ملت‌ ایران و سایر ملت‌ها به برکت انقلاب اسلامی، هویت خود را بازیافتند.

تولیت آستان قدس رضوی، بیداری اسلامی جوانان در منطقه یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: هرچند کمبودها و مشکلاتی در کشور داریم اما به برکت انقلاب اسلامی زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بسیار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه توسعه یافتگی در روستاها قابل انکار نیست، افزود: فرهنگ کشور مورد هجوم دشمن قرار گرفته و می‌خواهند باورها، اعتقادات و دینمداری در میان مردم سست کنند.

وی با بیان اینکه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب است، تصریح کرد: این قدرت نرم یک قدرت واقعی است و استکبار جهانی یک امتداد در منطقه به نام سعودی‌ها دارد اما ایران اسلامی یک امتداد در منطقه دارد که این امتداد از آفریقای جنوبی تا کشورهای منطقه است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: انقلاب اسلامی در دهه اول انقلاب به دنبال تاسیس نظام بوده اما دشمنان با تحمیل جنگ هشت ساله دفاع مقدس و 17 هزار شهید ترور می‌خواستند این نظام تاسیس نشود ولی این نظام شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در دهه دوم نیز انقلاب به دنبال تثبیت بود ولی آن‌ها می‌خواستند انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند که موفق نبودند، در دهه سوم نیز برای عدم توسعه انقلاب تلاش کردند و می‌خواستند کشورهای دیگر از پیام انقلاب برخوردار نشوند ولی شکست خوردند ولی اوایل دهه چهارم انقلاب بیداری اسلامی به مردم رسید.

امیدواری دادن به مردم با سخنرانی نمی‌ شود

وی افزود: دهه چهارم انقلاب که به عنوان دهه «عدالت و پیشرفت» است با توطئه‌ها، فتنه‌های بسیار و با جنگ‌های روانی، رسانه‌ای و اقتصادی می‌خواهند در کشور مشکل ایجاد کنند و بحث یأس و ناامیدی را میان مردم القا کنند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر امیدواری به مردم با اقدام و عمل باشد موجب پویایی جامعه می‌شود اما امیدواری با حرف و سخنرانی فایده‌ای ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه متاسفانه سخنان رهبری توسط رسانه‌ها و فرهیختگان بازگو و تحلیل نمی‌شود، اذعان داشت: امروز کشورهای منطقه مانند فلسطین و لبنان و یمن به برکت انقلاب اسلامی جان گرفتند و با دستان خالی در مقابل دشمنان مقاومت می‌کنند.

قدرت آمریکا روز به روز کاهش و قدرت نرم ایران اسلامی افزایش پیدا می کند

وی افزود: قدرت نرم ایران اسلامی در جوامع بشری روز به روز افزایش می‌یابد اما قدرت آمریکا در جهان روز به روز کاهش پیدا می‌کند و این قدرت رو به افول است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خداوند متعال به کشور ذخایر بسیار مادی و معنوی و نیروی متراکم جوان و فرهیخته را داده و آنچه که گره گشای کشور است همین جوانان هستند بنابراین باید به جوانان اعتماد کرد چرا که هر جایی که به مردم میدان داریم در آن میدان مسائل حل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آقایان به آمریکا اعتماد کردند ولی جواب ندیدند سپس به سراغ اروپا رفتند اما اروپاییان تاکنون کاری نکردند و این نشان می‌دهد که نباید به بیگانگان اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه معتقد هستیم باید با تمام کشورها غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی که خوی استکباری دارند، ارتباط داشته باشیم، تصریح کرد: این ارتباط میان کشورها باید به ویژه با 15 همسایه خود داشته باشیم.

نگاه به غرب یک نگاه مردودی است

تولیت آستان قدس رضوی افزود: نگاه به غرب، روحیه غرب زدگی و وابسته کردن اقتصاد، سیاست و فرهنگ کشور به غرب یک نگاه مردودی است و باید از هرگونه وابستگی به غرب جلوگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: فرهیختگان جزء خواص هستند و وظایفی در کشور دارند و هر کسی که می‌خواهد نخبه باشد باید نبض جامعه را در دست بگیرد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات