۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۸۹۱۸۹

برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه در مدارس علمیه آذربایجان شرقی

سلسله کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه در تمامی مدارس علمیه برادران و خواهران استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
کارگاه آموزشی

حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: ضرورت آشنایی اساتید حوزه با سواد رسانه‌ای و انتقال آن به طلاب علوم دینی از اولویتهای مهم فرهنگی مرکز خدمات حوزه است.

وی ادامه داد: سلسله کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه طی هفته‌های گذشته با همکاری معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز و مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان به صورت دوره ای و با حضور استادان حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: آشنایی با مهارت سواد رسانه‌، آسیب شناسی رسانه‌های رایج، راه‌های مصون‌سازی خانواده در برابر رسانه‌های مخرب و روش‌شناسی تربیت رسانه‌ای یا آسیب‌های تربیتی رسانه‌های جمعی موضوعات این کارگاه ها بوده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح سنجش سلامت طلاب ورودی خواهر و برادر سال 97 گفت: همکاری حداکثری مدیران مدارس علمیه شهرستانی در اتمام این طرح ملی ضروری است.

وی با بیان این‌که سامانه اینترنتی سخا برای معرفی و ارایه خدمات مرکز برای عموم طلاب و روحانیان تعریف شده است، افزود: انتظار داریم طلاب برای به‌روزرسانی اطلاعات پذیرشی و استفاده مناسب از خدمات مرکز، اطلاعات هویتی خود و افراد تحت پوشش را به صورت مستمر به‌روزرسانی کنند.

حجت الاسلام موسوی در پایان پیگیری پروژه های مسکن طلاب و روحانیان استان را از دیگر اقدامات مرکز خدمات استان برشمرد و گفت: پروژه‌های شفق با اجرای بنیاد مسکن در فاز دو شهر جدید سهند، پروژه طالقانی با اجرای شرکت توسعه مسکن آذربایجان در انتهای خیابان طالقانی تبریز و پروژه آراز واقع در شهرستان مراغه از پروژه‌های جدید مرکز خدمات است./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات