۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۹۱۵۹
حجت الاسلام رضایی تهرانی:

برنامه ریزی و فعالیت بر اساس مبانی علمی و پژوهشی نیاز حوزه موفق است

حجت الاسلام رضایی تهرانی پشتوانه کار اجرایی موفق را پژوهش دانست که اگر بر این اساس برنامه ریزی و فعالیت صورت بگیرد حوزه می تواند به مجد و عظمت گذشته خود برگردد.
حجت الاسلام رضایی تهرانی حجت الاسلام رضایی تهرانی

حجت الاسلام علی رضایی تهرانی، عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد, پیرامون سند چشم انداز و آینده حوزه گفت: توجه به سند بالادستی یعنی حکم مقام معظم رهبری در نصب اعضای محترم شورای عالی حوزه علمیه خراسان اگر صورت بگیرد و نکاتی که ایشان فرمودند مورد عنایت قرار بگیرد حوزه علمیه خراسان به آن مجد و عظمت گذشته خود برمی گردد.

برنامه ریزی بر اساس مبانی علمی و پژوهشی

حجت الاسلام رضایی تهرانی گفت: این همتی که دراعضای شورای عالی حوزه می بینیم چنین است که می خواهند براساس مبانی علمی پژوهشی برنامه ریزی و فعالیت کنند که ان شاءالله ثمره آن رشد و رسیدن حوزه به جایگاه خود است.

وی ادامه داد: به ویژه در زمینه هایی مثل علوم عقلی و معرفتی و علوم عرفان و نگهداری آن شهرت برتری درادبیات عرب حوزه علمیه خراسان، نیازمند برنامه و کار پژوهشی است.

عضو مجمع عالی حکمت خراسان بیان داشت: اعضای کمیسیون های ششگانه دبیرخانه شورای عالی حوزه را دیدم انتخاب های خوبی صورت گرفته و امیدواریم این انتخاب با حرکتی که حضرت آقا از سوی اعضای شورای عالی در مشهد مدیریت می کنند بهترین ها را برای حوزه خراسان رقم بزند.

سند چشم انداز حوزه

حجت الاسلام رضایی تهرانی گفت: حوزه اگر بخواهد بدرخشد باید سند چشم انداز داشته باشد و آنچه مهم است آینده نگری و آینده نگاری است در این قضیه هم پایه اصلی حدس است.

وی ادامه داد: بنابراین بهترین ازبهترین ها می توانند این اسناد را بنویسند یا مدیریت فکری کنند حدس دست بسیاری از ذهن ها نیست فقط عده ای هستند که می توانند و باید مدیریت فکری کنند تا اسناد مطابق با واقع باشد.

پشتوانه کار اجرایی موفق، پژوهش است

عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان افزود: یقینا در همه دنیا پشتوانه هرکار اجرایی موفق کار پژوهشی است اگر کار علمی پژوهشی در حوزه مشهد صورت نگیرد نمی توان موفق بود این کار باید 35 سال پیش انجام می شد هرچند خیلی دیرهنگام است اما باید کمیسیون ها با پشتوانه کار علمی و پژوهشی درست و بهنگام و بروز، مصوباتشان به دست شورای عالی حوزه برسد و آنها هم در فرایند نچندان طولانی تصویب کنند تا اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر این روند درست اجرا شود از سلیقه گرایی و حرکت زیگزاگی به یک حرکت تکاملی و رو به رشد دست می یابیم.

عضو هیأت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی گفت: در مجمع عالی حکمت ما برای حوزه علمیه خراسان در بخش علوم عقلی و فلسفه و کلام نگاه ده ساله داریم که چهل نفراز اعضای پیوسته مجمع که استادیار و استاد تمام و مشتهرین به تدریس فلسفه و کلام وعرفان هستند این سند چشم انداز را بررسی و تدوین کردند.

وی ادامه داد: این سند ما در کنار سند بالادستی چشم انداز حوزه می تواند افق روشنی را برای حوزه رقم بزند. بنابراین برای این تبادل نظر پیرامون این سند ما ابراز تمایل می کنیم و مشکلی نیست./933/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات