۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۸۹۱۳۰
امام جمعه تبریز:

نهادهای انقلابی با بی‌عدالتی و تبعیض در جامعه مقابله کنند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید مشکلات گرانی را حل کنیم و از ایجاد معضلاتی همچون ارتباطات ناسالم، بی عدالتی، گرانی و پارتی بازی جلوگیری شود.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: در زمان صحبت تنها مشکلات را بیان می کنیم این در حالی است که همه مشکلات را می دانیم بنابراین در این زمینه مسؤولان متولی باید به فکر حل مشکلات جامعه باشند.

وی با بیان اینکه در بازگو کردن مشکلات باید کمی هم انصاف داشته باشیم، ادامه داد: باید از دستاوردهای انقلاب بگوییم و مردم را نسبت به آینده کشور امیدوار کنیم و به گونه ای نباشد که هر تریبونی به دستمان رسید تنها مشکلات را مطرح کنیم. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: به همه چیز بدبین شده ایم و نگران آینده کشور هستیم که در این زمینه البته باید نگرانی ها را به مسؤولان بازگو کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: باید مشکلات گرانی را حل کنیم و از ایجاد ارتباطات ناسالم، بی عدالتی، گرانی و پارتی بازی جلوگیری شود. 

وی مراسم چهل سالگی انقلاب اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: باید دستاوردهای انقلاب و خدمات ارائه شده از سوی ادارات به مردم بازگو شود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: خدمات جهادسازندگی در روستاها و شهرستان ها در زمینه های مختلف بیان شود تا مردم بدانند سازمان های مختلف به ویژه سازمان هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده چه خدماتی را به مردم ارائه کرده اند. 

پیدایش انقلاب فرهنگی یکی از برکات انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این که در حوزه نظامی در طول چهل سال برکات بسیاری داشتیم، گفت: در بعد فرهنگی دستاوردهای بسیاری داشتیم به طوری که فرهنگ جامعه ما دگرگون شد و یکی از برکات انقلاب اسلامی پیدایش انقلاب فرهنگی بود. 

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه علم و فناوری افزود: برای مثال در نمایشگاه علم و فناوری ربع رشیدی جوانان افتخارات بسیاری برای کشور می آفرینند.  

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در زمینه روحانیت سازمان تبلیغات اسلامی می تواند خدمات ارائه شده به روستاها را در قالب طرح های هجرت بیان کند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به فعالیت بانوان در عرصه های مختلف در دوران بعد از انقلاب اظهار کرد: امروز زنان در کنار مردان صحنه های شگفت انگیزی را در عرصه های بین المللی علم و فناوری برای کشور به ارمغان می آورند.  

وی ضمن تاکید بر نمایش دستاوردهای انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: این موضوع بهترین تبلیغ برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حوزه های علمیه برادران و خواهران در سراسر کشور برکات بسیاری داشته که اگر این موارد را بررسی کنیم بهترین بزرگداشت انقلاب اسلامی است. 

انصاف لازمه سخن درباره فتنه ۸۸ است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که در زمینه موضوع فتنه ۸۸ با انصاف صحبت کنیم، اظهار کرد: فتنه سال ۸۸ ما را از نظر بین المللی عقب راند به طوری که ما در مذاکرات هسته ای به نقاط قوتی رسیده بودیم ولی همین جریان فتنه، سبب ضعیف شدن موضع ما در مذاکرات شد. 

وی ادامه داد: باید این موضوع را با انصاف بررسی کنیم که دشمن چگونه این فتنه را طراحی کرد البته طراحان این توطئه در خارج از کشور هستند و وابستگانی در داخل کشور داشتند ولی افرادی نیز در اثر بی بصیرتی وارد این جریان شدند که آنها در ۹ دی بازگشتند./۹۳۵/پ602/ب1

ارسال نظرات