۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۸۸۸۷۹

تلنگری دوباره | موسیقی زیرزمینی جدی‌تر از قبل

این روزها مستندی در شبکه‌‌های ماهواره‌ای دست به دست می‌‌شود که نشان از عمق نفوذ فرهنگی غرب به ایران دارد و چگونه با کار تشکیلاتی خواننده‌های زیرزمینی را به خط کرده‌‌اند.
موسیقی زیر زمینی

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، اخیرا مستندی منتشر شده است که در آن به نقش نفوذ موسیقی‌های جدید در کشورهای مختلف اشاره دارد، سازنده این مستند به کشورهای گوناگون سفر می‌کند و درباره تغییر و تحولات موسیقی زیرزمینی با آنها صحبت می‌کند.

مستندساز که خود یکی از صاحبان سبک این سبک موسیقی است، به دلایلی که خودش از ذکر آن معذور است، نمی‌تواند وارد ایران شود و به همین دلیل به امارات می‌رود و با سرشاخه‌های این جریان صحبت می‌کند.

از آن چیزی که در مستند تولید شده است، می‌توان به دو نتیجه کلی رسید که موسیقی زیرزمینی به صورت تشکلاتی و منظم در حال فعالیت اجتماعی و آنارشیستی است. مسئله دوم این است که خط فکری و برنامه‌ریزی اجرایی این گروه‌ها در داخل کشور، به صورت کامل از خارج از ایران حمایت و پشتیبانی می‌شود و این که چگونه با کار تشکیلاتی خواننده‌های زیرزمینی به خط می شوند.

لازم به ذکر است که مسئولین برای ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مسئله موسیقی‌های زیرزمینی باید فکری کند و الا با تبدیل این مسئله به یک جریان دیگر نمی‌توان در مقابل آن ایستاد و کاری را پیش برد./۹۱۸/ت۳۰۲/س

علی اصغر سیاحت

 

ارسال نظرات