۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۸۸۷۶۰
سرپرست حوزه معاونت امور زائران استانداری:

سند جامع کمی و کیفی برای خدمت به زائران تدوین شده است

سرپرست حوزه معاونت امور زائران استانداری گفت: در حوزه زیارت سند جامع کمی و کیفی زیارت را با ۱۰ راهبرد و ۸۲۵ پروژه تدوین شده که تاکنون نیز ۵ سامانه را که به صورت کاملا مکانیزه هدایت می شود برای خدمت به زائران طراحی کرده ایم.
سید جواد حسینی

سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: خوشبختانه یکی از کارهای خوبی که در استان صورت گرفت این بود که نمایشگاه پژوهش به دانشگاه ها واگذار شود و همه دستگاه های دولتی و خصوصی در خدمت دانشگاه ها هستند تا این نمایشگاه برگزار شود و از زمانی که این تصمیم گرفته شد سالانه بر کمیت و کیفیت نمایشگاه افزوده می شود.

وی افزود: در حوزه زیارت نیز ما سند جامع کمی و کیفی زیارت را با ۱۰ راهبرد و ۸۲۵ پروژه تدوین شده که تاکنون نیز ۵ سامانه را که به صورت کاملا مکانیزه هدایت می شود برای خدمت به زائران طراحی کرده ایم.

سرپرست حوزه معاونت امور زائران استانداری خاطرنشان کرد: در استان جمعیتی را با عنوان جمعیت خدمت گذار به زائران پیاده ساماندهی کرده ایم که این جمعیت تقریبا 15 هزار نفر خدمت گزار زائر پیاده را شامل می شوند که سال به سال بر کیفیت خدمت خود می افزایند.

حسینی در توضیح سند جامع کمی و کیفی خدمت به زائر تصریح کرد: چند اصل را در خصوص راهبردهای حاکم بر زیارت ترسیم کردیم که آن ها شامل اصول دانش محوری، مردم محوری، برنامه محوری و فرهنگ محوری است که در بخش پژوهشی کار بزرگی که از سوی استانداری صورت گرفته است ایجاد پژوهشگاه زیارت در سال گذشته با همکاری 23 عضو هیأت علمی بوده که این امر در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی افزود: سامانه پژوهش های مربوط به زیارت با 40 هزار فیلد پژوهشی را جمع آوری کرده ایم که اگر محققی بخواهد در این زمینه تحقیقی را انجام دهد بتواند به راحتی به این سامانه مراجعه نماید و می خواهیم سامانه یک پارچه آمار زائران را تدوین کنیم تا از سردرگمی های آماری زائران خارج شویم.

حسینی با اشاره به هزینه تدوین سند جامع کمی و کیفی خدمت به زائران اظهار کرد: این سند را با بودجه ای بالغ بر 3 میلیارد تومان به انجام رسانده ایم که این امر از مهم ترین فعالیت هایی است که در امر زیارت صورت گرفته است.

سرپرست حوزه معاونت امور زائران استانداری به ایجاد شورای مشورتی در خصوص خدمت به زائران اشاره و عنوان کرد: در هفته های اخیر شورای مشورتی زیارت را با 23 عضو هیأت علمی به همراه بخش دولتی و خصوصی تشکیل داده ایم که می خواهیم طی نشستی سیاست های زیارت را مورد بررسی قرار دهیم و ایده های جدید را در بدنه استانداری استفاده کنیم.

وی گفت: ایده طراحی سند راهبردی خدمت در اربعین و دهه آخر صفر از سوی این کارگروه مشورتی مطرح شد که معاونت استانداری نیز دستوری برای تدوین چنین سند راهبردی را برای خدمت به زائران در سال های بعد داده است./864/ت303/ب1

ارسال نظرات