۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۸۶۷۶۱
نماینده ولی فقیه در ایلام:

تحقیق و پژوهش سبب پیشرفت علمی خواهد شد

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: حوزه علمیه به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگی و تربیتی در کشور باید برای پژوهش به شکل جدی برنامه ریزی داشته باشد.
کریمی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام اظهار داشت: پژوهش یکی از مولفه های اصلی طلبگی است.

وی افزود: پژوهش از ارکان مهم در تحصیل طلاب است و باید به این مساله توجه ویژه ای شود زیرا که حیات علم وابسته به پژوهش است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: تحقیق و پژوهش سبب پیشرفت علمی خواهد شد و فن آوری های نوین همه در سایه این رکن اساسی شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار عنوان داشت: حوزه علمیه به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگی و تربیتی در کشور باید برای پژوهش به شکل جدی برنامه ریزی داشته باشد.

وی ادامه داد: طلاب مدارس علمیه افزون بر کسب علم و مزین کردن خود به مکارم اخلاق باید در زمینه پژوهشی نیز فعالیت جدی داشته باشند تا حیات علم در حوزه باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: تفکر و تامل داشتن از دیگر لوازم پژوهش است، در این بخش امیرالمومنین(ع) می فرماید، علم فرد با تفکر و تامل متقن می شود و چیزهایی را پس از تفکر می فهمد که پیش از آن درنیافته بود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه طلبه حتما باید اهل تفکر باشد، گفت: یکی از نکات مهم در امر پژوهش نیاز سنجی و موضوع سنجی است و باید موضوعات مهم در اولویت تحقیقی قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در پایان بیان داشت: بحمدالله طلاب ایلامی در زمینه پژوهش به خوبی خود را نشان داده اند و هرساله در جشنواره های مختلف پژوهشی رتبه های بالایی کسب می کنند که این مساله بیانگر اشتیاق آنها به مقوله مهم پژوهش است./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات