۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۸۵۵۰۵
مدیر مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی:

به دنبال تربیت نخبگان انقلابی با نگاه تمدنی هستیم

حجت الاسلام متولی امامی با اشاره به برگزاری دوره آموزش در مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی، گفت: تمدن یک سطح از تحلیل و نگرش است و اگر کسی نگرش تمدنی و کلان نگر داشته باشد جنس مطالعات و مطالبات فقهی و علوم انسانی او تغییر خواهد کرد.
دوره آموزشی مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی

حجت الاسلام سید محمدحسین متولی امامی مدیر مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به برگزاری دوره مطالعات تمدنی از سوی مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی در اصفهان، گفت: این دوره در سه ترم آموزشی با سرفصل‌های مطالعات  تمدنی برگزار خواهد شد، که هدف تربیت نیروهای نخبه انقلابی با نگرش تمدنی است که این نگرش را در حوزه علمیه و دانشگاه در زمینه علوم انسانی و علوم اسلامی ترویج دهند.

مدیر مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی با بیان اینکه به دنبال ایجاد نگرش‌های تمدنی و کلان نگر هستیم، اظهار کرد: تمدن یک سطح از تحلیل و نگرش است و اگر کسی نگرش تمدنی و کلان نگر داشته باشد جنس مطالعات و مطالبات فقهی و علوم انسانی او تغییر خواهد کرد، نگاه کلان نگر و تمدنی جنس نگاه فقهی اشخاص را تغییر خواهد داد.

حجت الاسلام متولی امامی تصریح کرد: در این دوره بر روی مقوله اقتصاد و معیشت به دلیل شرایط کشور تمرکز داریم، به دلیل اینکه وضعیت کشور به نحوی است که در مرحله تشکیل یک نظام اقتصادی مستقل از غرب و جدیدی در کشور هستیم، شریط ااقتصادی و پولی کشور در آینده مستقل از آقایی دلار و شبکه نظام بانکی خواهد بود به همین دلیل این دوره را با موضوعات اقتصادی برگزار کردیم.

وی افزود: این دوره یکشنبه‌ها از ساعت 4 تا 8 شب در امامزاده درب امام برگزار و یکشنبه 27 آبان ماه نخستین جلسه برگزار خواهد شد و مخاطب اصلی این دوره ها طلاب و نخبگان علوم انسانی و اسلامی هستند و برخی افراد شاید لازم باشد در مصاحبه مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی برای حضور در دوره شرکت کنند./1304/ت303/ب1

ارسال نظرات