۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۸۵۵۰۲
عضو مجمع نمایندگان:

شورای عالی حوزه مجمع نمایندگان طلاب را جدی بگیرد

حجت الاسلام قربانی بر توجه شورای عالی به مجمع نمایندگان طلاب تأکید کرد و گفت: امیدواریم با حضور آیت الله بوشهری در دبیری شواری عالی به این نهاد حوزوی توجه بیشتری شود.
شورای عالی حوزه های علمیه

حجت الاسلام علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اولویت های کاری شورای عالی حوزه های علمیه گفت: شورای عالی باید به سمت مشورت با افراد همچنین نهادهای رسمی و غیر رسمی خارج از شورای عالی حوزه های علمیه حرکت کند و حتما باید در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها نظرات و ایده های نخبگان و اندیشمندان حوزه دخالت داده شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ادامه داد: امروزه نهادی مانند مجمع نمایندگان طلاب وجود دارد که جمعی از نخبگان هر شهرستان در آنجا جمع شده اند اما متأسفانه شورای عالی تا امروزه توجهی به نظرات مجمع نمایندگان نداشته است و بخش اعظمی از طرح و برنامه های ارائه شده به شورا به بایگانی سپرده می شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حضور آیت الله حسینی بوشهری در جایگاه دبیری شورای عالی و حضور آیت الله اعرافی در مدیریت حوزه علمی که چندین دوره عضو مجمع نمایندگان طلاب بوده اند به نظرات مجمع نمایندگان طلاب بیشتر توجه شود.

وی اظهار کرد: فعالیت های حوزه علمیه در زمینه مسائل روز در حدی که باید باشد نیست، اما رشد نیز داشته است و حوزه امروز با حوزه پنجاه سال پیش متفاوت است؛ حوزه علمیه که در متن نظام اسلامی قرار دارد، باید قلب محرک نظام باشد و به مدیریت کمک و حتی مدیر سازی کند که با این نقطه فاصله فراوانی داریم.

حجت الاسلام قربانی اضافه کرد: امیدواریم با حرکت هایی که مشاهده می شود و اتفاقاتی که رخ می دهد به سمت نقطه ایده ال و مدنظر برسیم؛ در حوزه علمیه هر فردی به اندازه توانش تلاش کرده است اما به امکانات حوزه علمیه نیز باید توجه کرد زیرا امروزه حوزه علمیه از امکانات بسیار پایینی برخوردار است به عنوان مثال اگر حوزه علمیه دارای 500 برنامه باشد فقط  5 برنامه آن دارای اعتبارات و بودجه است آن هم به صورت نصفه و نیمه؛ بنابراین نباید انتظاری بیش از این داشته باشیم.

وی در زمینه ضرورت استفاده شورای عالی از نظرات نخبگان و فرهیختگان حوزوی گفت: اهمیت استفاده از نظرات نخبگان روشن است و نیازمند توضیح نیست؛ به هر حال هر نخبه ای دارای اندیشه ای است که اگر در کنار هم قرار گیرند می تواند کارساز باشد از سوی دیگر این نخبگان نیز انگیزه فعالیت بیشتری پیدا می کنند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات