۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۸۵۴۸۲
رییس حوزه علمیه بحرینی های قم:

حجت الاسلام والمسلمین عباسی مدیری انقلابی و خبره است

حجت الاسلام عبدالله الدقاق با اشاره به تغییر در مدیریت جامعه المصطفی تأکید کرد که حجت الاسلام والمسلمین عباسی مدیری انقلابی، فقیه، منظم، با تجربه و خبره است.
شیخ عبدالله الدقاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع مدیر سابق و معارفه رییس جدید جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

شیخ عبدالله الدقاق نماینده رهبر شیعیان بحرین و مدیر حوزه علمیه بحرینی های قم در این مراسم با اشاره به حوزه های علمیه به عنوان مراکز معرفی دین اظهار داشت: همواره علما و فقهایی در حوزه بوده اند که پرچم دین را به دوش می‌ کشیدند که شیخ طوسی(ره)، شیخ مفید(ره)، شریف مرتضی و شهید اول و ثانی از جمله آنها هستند.

وی نقش علما را از آغاز غیبت صغری و غیبت کبری امام زمان(عج) تا امروز حساس و حیاتی عنوان کرد و یادآور شد: این علما بودند که علم دین داری را برداشتند و حوزه های علمیه را احیا کردند و در این دوره معاصر نیز شاهد رشد و گسترش حوزه های علمیه هستیم.

نماینده رهبر شیعیان بحرین ابراز داشت: یکی از مهمترین حوزه های علمیه در قم و از مهمترین مراکز دینی جهان بدون شک جامعه المصطفی است که با مدیریت نمونه آیت الله اعرافی به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده است.

وی با بیان این که آیت الله اعرافی سه ویژگی مهم دارند، خاطرنشان کرد: البته ایشان بی نیاز و غنی از تعاریف است ولی به طور کلی می توانیم در مورد ایشان سه ویژگی اساسی را برشمریم؛ نخست ایشان عالم مفکّری هستند.

حجت الاسلام الدقاق ادامه داد: یک رییس گاهی تنها درجه ریاست دارد و از فرهنگ عمومی بالایی برخوردار نیست ولی ایشان فردی قادر بر ریاست و درعین حال فقیه و متفکر است که تألیفاتی هم دارند؛ دومین ویژگی ایشان تعقل و ابداع است و با همین قدرت تعقل و ابداع قادر بر حل مشکلات هستند.

وی با بیان این که یک مدیر خوب هم مشکلات را به درستی شناسایی و هم برای آنها راه حل پیدا می کند، ابراز داشت: ویژگی سوم ایشان شخصیت شمولی آیت الله اعرافی در علم، مسائل اجتماعی، فقه و اصول و تفسیر و فلسفه است.

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ادامه اذعان داشت: البته برای مدیر جدید المصطفی یعنی حجت الاسلام والمسلمین عباسی هم می توانیم سه ویژگی بارز بیان کنیم؛ اولا روحیه فقاهت و جهاد همانند انسان هایی مثل شیخ عیسی قاسم در وجود ایشان دیده می‌ شود و آقای عباسی جدی و دائم در عمل و انسانی با نشاط و با اخلاص هستند.

وی با اشاره به دقت در زمان و نظم در وقت به عنوان ویژگی دوم حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: ویژگی سوم ایشان تخصص و خبره بودن در کارها است که در کمتر کسی همچون ایشان در جامعه المصطفی دیده می شود به ویژه که ایشان تجربه های زیادی از کار بین المللی همچون حضور در اروپا دارند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات