۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۸۵۴۳۹
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

خدمات گسترده آیت الله اعرافی در المصطفی هیچ گاه فراموش نمی شود

رییس المصطفی با اشاره به انقلابی بودن، معنویت، عقلانیت و عدالت به عنوان شعارهای اصلی این نهاد تأکید کرد که مشی انقلابی آیت الله اعرافی با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی معاون آموزش المصطفی تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع مدیر سابق و معارفه رییس جدید جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جدید جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم با ضمن تقدیر از حسن اعتماد هیأت امنای المصطفی و رهبر معظم انقلاب برای سپردن این مسؤولیت اظهار داشت: یقینا توفیقات بزرگ المصطفی مرهون لطف و عنایت خداوند و همچنین الطاف ذوات مقدسه معصومین و ارشاد و هدایت و حمایت رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی افزود: ارکان مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رسیدن المصطفی به این توفیقات همکاری های زیادی داشته اند تا جایی که المصطفی یکی از حسنات انقلاب اسلامی و از بنیان های مستحکم آن لقب گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که المصطفی مرکزی صاحب پیام و مکتب است، ابراز داشت: این مرکز آموزشی و پژوهشی با رسالتی برای همه عالم و برای همه انسان ها با وام گرفتن از نام مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) کارخود را آغاز کرده و تا به این جا رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بدون شک افکار نورانی آیت الله اعرافی چراغ راه ما در المصطفی بود؛ وظیفه المصطفی آموزش و نشر معارف اهل بیت(ع) در کنار توجه به مسائل امت اسلامی، تقریب و وحدت بین مسلمانان و حامل یک پیام روشن از دین برای همه مردم در جهان است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: امروز بیش از 160 گرایش و رشته در المصطفی در حال اجرا است و در طرح تحول به بیش از 400 رشته و گرایش خواهد رسید؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند این مرکز موظف است تراز برجسته از عالمان متناسب با نیازهای روز تربیت کند.

وی در ادامه با تأکید بر این که آموزش های مقارن در المصطفی جریان مستحکمی داشت، ابراز کرد: این مرکز یکی از بزرگترین مراکز آموزش زبان و ادب و فارسی در جهان به شمار می رود و یکی از داعیه داران آموزش زبان انقلاب اسلامی لقب گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ابراز داشت: همه کارکنان این مرکز با مشی انقلاب و اعتدالی کار می‌ کنند، معنویت، عقلانیت و عدالت یعنی آرمانی که همه انسان ها در جستجوی آن هستند در المصطفی نیز به عنوان شعار اصلی به شمار می‌ رود.

وی تصریح کرد: ما با مراکز مختلف علمی و دینی در جهان همکاری داریم و بسیاری از مراکز علمی بین المللی کنفرانس هایی را برای معرفی المصطفی برگزار کرده اند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که عوامل مختلفی در رسیدن به این توفیقات نقش داشته اند، ابراز داشت: نخست فرمایشات و هدایت ها و حمایت های رهبر معظم انقلاب و دوم تلاش صدها نفر از مدیران و اساتید  شخصیت های برجسته ای که در جای جای جهان در خدمت این مرکز بزرگ بوده اند، در رسیدن این مرکز به موفقیت ها نقش بسزایی داشته است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: آیت الله اعرافی جوانی و عمر خود را در این مرکز گذاشت و حقیقتا عالمی وارسته و متخلق و متفکر، دارای سعه صدر، جهان شناس، مدیر توانا، حکیم و دور اندیش و رفیق صمیمی برای همکاران، صبور و بردبار و شخصیتی پرکار بودند که همگی قابل اثبات و روشن است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان ساخت: وجود مبارک ایشان منشأ خیرات و برکات فراوان خواهد بود و برای ایشان در هر پست و مقامی که قرار بگیرند آرزوی موفقیت می‌ کنیم، ما نیز مشی و مرام ایشان را در المصطفی ادامه می‌ دهیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات