۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۸۵۲۹۶
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون:

تربیت فرزندان هوشمند سبب کنترل آنان در فتنه‌ها می‌شود

استاد حوزه علمیه بی توجهی والدین را موجب بدبین شدن فرزندان بیان کرد و گفت: تربیت فرزندان هوشمند سبب کنترل آنان در فتنه‌ها می‌شود.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان، شب گذشته در مسجد امیر، گفت: تربیت خوب در همه زمان‌ها اثربخش است.

وی افزود: با تربیت صحیح است که فرزند می‌تواند در مواجهه با اتفاقات و پیشرفت‌ها و تغییر و تحولات اجتماعی رفتار و کرداری حساب شده و درست داشته باشد.

حجت الاسلام تراشیون با بیان حدیثی از امام علی(ع)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: فرزندان برای زمانی غیر از زمان شما هستند آنان را برای زمانی دیگر تربیت کنید؛ تربیت هیچ بن بستی ندارد و والدین می‌توانند فرزندان را نه تنها برای ده سال آینده بلکه برای صد سال دیگر نیز تربیت کنند.

کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان با تاکید براینکه والدین باید در تربیت فرزندان بسیار دقت کنند، اظهار داشت: اگر بخواهیم فرزندانمان را برای آینده‌ای بی دغدغه تربیت کنیم ابتدا باید آنها را خانواده دوست بار بیاوریم؛ اگر فرزندان خانواده دوست تربیت شوند کمتر در برابر اتفاقات و انفعالات دست خوش تغییر و در معرض آسیب‌ قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل خودکنترلی در برابر آسیب‌های اجتماعی خانواده دوستی است؛ جرات جسارت یافتن به انجام کارهای خطا از علائم بی توجهی خانواده به فرزندان است بنابراین حرکت حول محور خانواده مانع انحراف فرزندان می‌شود.

حجت الاسلام تراشیون ارتباط صمیمانه والدین در کانون خانواده را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: در چنین شرایطی فرزندان خانواده دوست تربیت می‌شوند و برعکس بی احترامی والدین نسبت به یکدیگر موجب رانده شدن فرزندان از خانواده می‌شود.

کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: ارتباط والدین باید در نگاه فرزندان یک ارتباط محبت آمیز باشد. اختلافات والدین نباید در حضور فرزندان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوب باید در خانه رقم بخورد، عنوان کرد: خوشی‌ها نباید مانند مدل غربی بیرون از فضای خانه باشد و تلخی‌ها و ناخوشی‌ها برای خانه باشد. ارتباط عمیق عاطفی بین اعضای خانواده باید شکل بگیرد تا کانون خانواده مامنی امن برای اعضای آن باشد.

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه تربیت فرزندان هوشمند سبب کنترل آنان در فتنه‌ها می‌شود، ابراز کرد: فرزندان هوشمند در مواجهه با فتنه‌ها فریب نمی‌خورند و با داشتن روحیه تعامل افرادی کمال جو هستند، چنین فرزندانی با امنیت خواهی به دنبال ایجاد امنیت بوده و به شدت از تنش و اختلاف اجتناب می‌کنند.

کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: انسان‌های هوشمند به راحتی می‌توانند هیجانات را کنترل کنند نتیجه این هوشمندی شاکر بودن است؛ متاسفانه امروزه شاهد روحیه بدبینی در فرزندان هستیم و این یک آسیب جدی است که از بی توجهی والدین به فرزندان نشات می‌گیرد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات