۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۸۵۰۵۶
امام جمعه موقت اهواز:

وزارت نیرو در طرح های انتقال آب تجدید نظر کند

آیت الله حیدری شرط اساسی اجرای ایده ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر انقلاب را مساعدت وزارت نیرو دانست و گفت: وزارت نیرو درباره طرح‌ هایی که در رابطه با انتقال آب به‌ جای دیگر تصویب‌ شده را مورد تجدیدنظر قرار دهد.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در حضور معاون اول رییس‌ جمهور و وزیر نیرو، با بیان اینکه طرح 550 هزار هکتاری در سال 75 و به دستور رهبر معظم انقلاب تصویب شد، اظهار داشت: از سال 75 تا 92 تنها 17 درصد طرح اجرایی شد اما با همت دولت یازدهم و دوازدهم و با عنایت رهبر انقلاب که دستور دادند طرح از صندوق توسعه ملی پشتیبانی مالی شود، شاهد پیشرفت های کنونی هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توقعات مردم خوزستان خواسته همه مردم ایران است، عنوان داشت: خوزستان گلوگاه کشور می باشد که افزون بر نفت از منابع خدادای زمین و آب برخوردار است؛ از این رو اگر خوب مورد بهره‌ وری قرار بگیرد منافع کل کشور را تأمین می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ایده رهبر انقلاب برای خوزستان احیای دو میلیون هکتار است، افزود: این طرح ابتدا به 880 هزار هکتار و در نهایت به 550 هزار هکتار تقلیل پیدا کرد، با این حال انتظار داریم همان ایده رهبری اجرا شود.

آیت الله حیدری شرط اساسی اجرای ایده رهبر انقلاب را مساعدت وزارت نیرو برشمرد و گفت: اصل اجرای این ایده آب است؛ ما انتظار داریم وزارت نیرو درباره طرح‌ هایی که در رابطه با انتقال آب به‌ جای دیگر تصویب‌ شده را مورد تجدیدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات ما از حجم 18 میلیارد مترمکعبی که خوزستان از کارون و دز دارد تنها 8 میلیارد مترمکعب آب یعنی حدود 40 درصد تصویب‌ شده است، از کرخه که 3 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد با حذف بقیه مسائل و مخزن آب ‌هایی که قرار است برای سد بالادستی منتقل شود و حدود 15 درصد آب باقی می ‌ماند، قطعاً با این 40 و 15 درصد نمی ‌توان این طرح ‌ها را اجرا کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حضور آقای جهانگیری از وزارت نیرو می‌ خواهیم در رابطه با طرح‌ هایی که خودشان اطلاع دارند کدام طرح‌ ها هستند، تجدیدنظر کنند تا حق مردم استان که حق کل کشور است محقق شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کارهای خوبی در رابطه با عملیات مقابله با ریزگردها صورت گرفته است، عنوان داشت: با توجه به وسعت 700 هزار هکتاری کانون ریزگردها در استان، عملیاتی شدن تنها 40 هزار هکتار یعنی حدود 6 تا 7 درصد از وسعت کانون های ریزگرد مهار شده و بالای 90 درصد آن باقی‌ مانده که باید برای آن فکری اساسی کرد./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات