۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۸۵۰۲۴

نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی در مجتمع آموزشی مدارس شهید چمران اهواز

به مناسبت گرامیداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی زنگ کتاب و کتابخوانی در مجتمع آموزشی مدارس شهید چمران اهواز نواخته شد.
هفته کتاب و کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، در آیین نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی در مجتمع آموزشی مدارس شهید چمران اهواز با اشاره به توجه کشورها به زمینه های پیشرفت و توسعه اظهار داشت: در گذشته پیشرفت جنبه های مادی و سرمایه ای داشت و در شاخص های مادی مبنا قرار می گرفت اما در سه دهه اخیر، محوریت توسعه وپیشرفت، انسان توسعه یافته قرار گرفت و برای این محور، شاخص های زیادی از جمله تیراژ و چاپ کتاب و میزان کتابخوانی در کنار سایر شاخص ها قرار گرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه جامعه فرهنگی نقش مهمی در ترویج کتاب و کتابخوانی دارند عنوان کرد: در شاخص کتابخوانی وضعیت مطلوبی در کشور وجود ندارد و برای رسیدن به این وضعیت مطلوب تلاش های درحال انجام است که نقش جامعه فرهنگی در بحث آموزش و فرهنگ سازی انکار ناپذیر است.

این مقام مسؤول به اقدامات مدیریت استان در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: در استان خوزستان از مدیران جوان و متخصص در اداره کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده شد و در حوزه اعتبارات فرهنگی و عمرانی ساخت و تکمیل پروژه های در دستور کار قرار گرفت که غالبا در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان است.

حسین زاده بیان داشت: راه اندازی دو باب کتابخانه در منطقه ملاشیه اهواز و کوی کوهساران در شهرسان اهواز در هفته کتاب و کتابخوانی از جمله این برنامه ها است.

همچنین منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این مراسم، با اشاره به شعار بیست و ششمین دوره کتاب و کتابخوانی گفت: جشنواره کتابخوانی حال خوش خواندان در بستر فضای مجازی با همکاری روابط عمومی استانداری خوزستان برنامه ریزی شده است که پس از خواندن کتاب، علاقه مندان می توانند با هشتک مجازی حال خوش خواندن احساس و احوال خود را به  اشتراک گذارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: یکی از حلقه های توسعه کتابخوانی در کشور،پیوند نظام آموزشی و کتابخانه های عمومی است و اداره کل کتابخانه های عمومی برای اجرای برنامه های مشترک بصورت تخصصی در حوزه کتاب آمادگی دارد.

این مقام مسؤول با برشمردن پیشنهادات گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی آمادگی لازم آموزش برای معلمین در زمینه کتابخوانی، آموزش سواد اطلاعاتی مدیران و معلمین پرورشی، تقویت کتابخانه های آموزشگاهی و تدوین سند مشترک فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش را دارا است.

وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد اعضای کتابخانه های عمومی خوزستان  از دانش آموزان هستند و کتابخانه های عمومی مکمل نظام آموزشی  در کشور است.

لازم به ذکر است، روز 22 آبان در خوزستان کلیه مدارس، آیین زنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد./9456/د103/ب1

ارسال نظرات