۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۸۴۵۰۷
ذوالفقاری در گفت وگو با خبرنگاران:

تهدیدات در اربعین با اشراف اطلاعاتی خنثی شد

معاون امنیتی و نظامی وزیر کشور با اشاره به فعالیت های ستاد اربعین گفت: خوشبختانه در حوزه های امنیتی و انتظامی هیچ مشکل ناامنی نداشتیم و تهدیدات با اشراف اطلاعاتی خنثی شد.
حسین ذوالفقاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی امروز در حاشیه دیدار با مراجع تقلید و علما در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: الحمدلله برنامه عظیم اربعین امسال به خوبی خاتمه پیدا کرد.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه های امنیتی و انتظامی هیچ مشکل ناامنی نداشتیم و تهدیدات با اشراف اطلاعاتی خنثی شد، در حوزه بهداشت و درمان کارهای ویژه تری انجام شد و اصلا گزارشی از مریضی های واگیردار نداشتیم، در حوزه امداد و نجات نیز کاملا تسلط وجود داشت و عزیزان هلال احمر وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.

رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان این که در بخش فرهنگی و تبلیغی کارهای بسیار گسترده ای صورت گرفت، اظهار داشت: در حوزه تغذیه و اسکان در طول مدت 13 روز بیش از 5 میلیون وعده غذایی با کمک موکب داران و هیأت های مذهبی تدارک شد.

وی ادامه داد: امسال اقدامات جدیدی در حوزه صدور روادید صورت گرفت و 8 دفتر اضافه تر از عراق وارد کار شدند، در فاصله کوتاه تر و زمان کمتری توانستیم روادید را صادر کنیم، البته در حال انجام کارهای فنی هستیم تا بتوانیم در سال های آینده کارها با سهولت بیشتر انجام شود.

ذوالفقاری با بیان این که امسال دفاتر پلیس +10 در تهران به عنوان پایلوت وارد کار شدند، ابراز داشت: امیدواریم سال آینده بتوانیم این برنامه را گسترش دهیم، مشکلات ما در حوزه ثبت سامانه سماح بسیار کمتر شد و بیش از 90 درصد زائران ثبت در سامانه کردند.

وی عنوان کرد: احداث جاده ها، پارکینگ ها، روکش آسفالت ها و برنامه های خدماتی و ترمیمی از برنامه هایی بوده که مورد پیگیری واقع شده است، کارهای تکمیلی هم در دستور کار است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: البته امسال مشکلاتی داشتیم که بحث ارز یکی از آن ها بوده است چرا که برنامه و زیر ساخت ها فراهم نشده بود، بانک مرکزی و بانک ملی اعلام کرده اند که هزینه زائران را پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: از سال آینده به هیچ وجه به هیچ دستگاهی اجازه نخواهیم داد که بدون هماهنگی ستاد اربعین، مستقلا کاری را انجام دهد که مشکل ایجاد شود و کل مراسم اربعین تحت الشعاع قرار گیرد، البته برنامه هایی داریم و اگر دولت عراق همکاری کند و زیرساخت ها تقویت شود به صورت اساسی مشکلات حل خواهد شد.

ارسال نظرات