۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۸۳۹۷۱
امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

هدف جنگ روانی دشمن؛ اخلال در وضعیت اقتصادی و بحران اجتماعی

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: جنگ روانی دشمن با هدف اخلال در وضعیت اقتصادی کشور و بروز بحران اجتماعی صورت می گیرد.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به شکوه مراسم اربعین اظهار داشت: آفرین به مردم قهرمان و غیرتمند ایران و عاشفان امام حسین(ع) که در عزت و عظمت امت اسلامی را به نمایش گذاشتند.

وی مهم‌ترین دستاورد حماسه اربعین را نمایش وحدت مسلمانان، قدرت‌سازی کربلا برای آزادسازی قدس، بی تاثیر بودن تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در اراده مردم دانست و خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امسال با شکوه‌تر و حماسی‌تر از هر سال برگزار شد و در نهایت پیام‌های الهی، مذهبی، اجتماعی برای تمامی جهان ابلاغ شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: برگزاری با شکوه، امن و مقتدرانه حماسه اربعین و تجمع میلیونی مردم عاشق بدون برنامه‌ریزی بین دستگاه‌ها امکان نداشت به طوریکه  نقش دو ملت ایران و عراق در اکرام و تکریم زائران حسینی به قدری فوق‌العاده بود که آنهایی که این صحنه‌ها را دیده‌ به خوبی جلوه‌های زیبای انسان دوستی را مشاهده کرده‌اند.

وی با بیان این‌که رسانه‌های غربی چشم خود را نسبت به همایش فرهنگی و عظیم اربعین بسته و یک کلمه از اربعین به زبان نیاوردند، افزود: در همین روزها ارتش نژادپرست نیجریه با حمله به زائران حضرت اباعبدالله(ع) و قتل عام بیش از ۵۰ تن از عاشقان حسینی کینه‌ها و وحشت استکباری را به همگان نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمزمه تحریم‌های جدید آمریکا همزمان با 13 آبان، اظهار داشت: بسیار واضح است؛ دولت آمریکا وقتی نتیجهای از خروج خود از برجام نگرفته و در آستانه قرارگیری ۱۳ آبان و احتمال عدم موفقیت در به صفر رساندن فروش نفت ایران، روی به جنگ روانی رسانه‌ای آورده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که جنگ روانی دشمن با هدف اخلال در وضعیت اقتصادی کشور و بروز بحران اجتماعی صورت می گیرد، افزود: دولت آمریکا، اعمال مجدد بخش مهم تحریم‌ها را از قبل ۱۳ آبان آغاز کرده و مطرح شدن ۱۳ آبان یک عملیات جنگ روانی بوده و شاید تحریم‌های جزئی انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که کشورهای مختلف جهان با تحریم‌های نفتی آمریکا همراهی نکرده‌اند، افزود: آمریکا اعلام کرده که نمی‌تواند صادرات نفت را به صورت ۱۰۰ درصد از ایران بگیرد و یا به صفر برساند؛ حتی دیشب نام ۷ کشور را اعلام کرد که می‌توانند از ایران نفت بخرند و این نشان از عقب‌نشینی آنها دارد. 

وی مغلوب نشدن در برابر جنگ روانی دشمن و مطالبه اقدامات اصولی و مبتنی بر اقتصاد از دولت‌مردان و ترویج اقدامات مثبت دولت برای خنثی‌سازی تحریم ها را از جمله راهکارهای لازم برای عبور از شرایط کنونی دانست و افزود: شب گذشته دیدایری با وزیر صمت در تبریز داشتم و درخواست کردم که به فکر مردم و بازار باشند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان، اظهار داشت: ۱۳ آبان که با عنوان "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" شناخته می شود، سه واقعه مهم دارد ۱۳ آبان ماه سال ۴۳ وقتی رژیم وابسته به پهلوی امام را پس از سخنرانی معروف و افشاگری علیه رژیم پهلوی دید بلافلصله به ترکیه تبعید کرد و این واقعه نقطه عطفی برلی انقلاب شد.

وی  ادامه داد: ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ نیز روزی بود که رژیم ستم‌شاهی، دانش‌آموزان معترض با گلوله مورد هدف قرار داد و یک سال بعد در ۱۳ آبان سال ۵۸ که نماد شکست هیمنه آمریکا است؛ در اقدامی خودجوش، لانه جاسوسی و مرکز فتنه‌ ایالات متحده تسخیر شد که بنابه فرمایش امام راحل انقلاب دوم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که "مرگ بر آمریکا" شعار همیشگی ملت ایران است، افزود: یوم‌الله ۱۳ آبان امسال نیز خروش مردم و دانش‌آموزان علیه آمریکا تکرار خواهد شد و دوباره و فریاد مرگ بر آمریکا به صدا در خواهد آمد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به توطئه جدید دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: صهیونیست‌ها با تکیه به موضوعی قدیمی و نخ‌نما، ایران را  به سوءقصد به یکی از مخالفان نظام در کشور متهم کرده و تلاش کرده فضای سیاسی را علیه ایران متشنج سازد که البته این امر مسأله‌ای برای خروج اروپا از برجام است.

وی ادامه داد: بنا به ادعای پلیس دانمارک یک تبعه کشور نروژ با اصالت ایرانی عملیات علیه یکی از سران گروهک الاهوازیه چیده بود که  بدون هیج توضیحی و دادگاه و بررسی اسناد، کشور دانمارک سفیر خود از ایران را فراخوانده و خواسته‌اند تا تحریم‌های جدید بر علیه ایران اعمال شود که در این میان وزیر خارجه آمریکا نیز به سرعت وارد میدان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: این رویداد، توطئه‌ای از پیش تعیین شده است، دشمن تلاش دارد تا ساز و کارهای نیم‌بند اتحادیه اروپایی را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا بی‌اثر کند از این‌رو مسؤولان باید با هوشیاری بیشتر شرایط را مدیریت کنند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات