۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۸۳۸۵۲
استاد درس خارج حوزه مطرح کرد؛

پیاده روی میلیونی اربعین؛ برترین جلوه همدلی وهمیاری مسلمانان

آیت الله احمدی فقیه یزدی با بیان این که اسلام به دلیل ایجاد همدلی در اجتماعات به اجتماع اهمیت می دهد، اظهار کرد: پیاده روی اربعین موجب ایجاد همدلی و همیاری در میان مسلمانان شده است.
آیت الله احمدی فقیه یزدی

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیام های حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین گفت: در هر حرم دیگری از امامان معصوم(ع) نیز زیارت امام حسین(ع) مستحب است و دستور رسیده زیارت امام حسین(ع) نیز انجام شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: زیارت های مختلفی برای امام حسین(ع) بیان شده است که این نشان دهنده اهمیت زیارت امام حسین(ع) در میان شعائر الهی است زیرا خداوند زیارت را از شعائر بزرگ الهی قرار داده است.

وی افزود: حتی زیارت کعبه نیز از شعائر الهی است گرچه برخی دشمنان با نام شرک از انجام آن جلو گیری می کنند در حالی که شرک، عبادت غیر خداوند است اما ما کعبه را زیارت می کنیم نه عبادت یعنی کعبه محل عبادت است و به واسطه دستوری که رسیده است اعمال را انجام می دهیم بنابراین زیارت امام حسین(ع) نیز شرک به شمار نمی رود و از شعائر بزرگ الهی است.

آیت الله احمدی فقیه یزدی با تصریح بر این که صرف قدم برداشتن به سوی زیارت امام حسین(ع) و شرکت در راهپیمایی اربعین پاداش دارد، اظهار کرد: این که گفته می شود برای زیارت اربعین قدم ها را کوتاه بردارید به واسطه همین پاداش است.

وی ادامه داد: قدم برداشتن به سوی زیارت امام حسین(ع) دارای جنبه الهی است و تعظیم شعائر الهی به شمار می رود از سوی دیگر زیارت اربعین نیز از شعائر الهی به شمار می رود بنابر این شرکت در راهپیمایی اربعین دارای دو پاداش است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اهمیت دادن اسلام به اجتماع به دلیل ایجاد همدلی، هم فکری و هم یاری در اجتماعات است، اظهار کرد: پیاده روی اربعین نیز موجب همدلی، هم فکری و هم یاری برداران مسلمان می شود و حتی برادران و خوهران اهل سنت دوست دار اهل بیت و فرقه های دیگر نیز در این همایش دیده می شوند.

وی افزود: در دنیا چنین اجتماع میلیونی همراه با همدلی و هم یاری وجود ندارد که امیدواریم توفیق داشته باشیم تا بتوانیم دستورات و شعائر الهی را با عشق و شوری که در وجود ما قرار داده است همانند اربعین سال جاری و سال های گذشته انجام دهیم./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات