۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۸۳۸۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

مقابله با تفکر وهابیت و تکفیری از آثار پیاده‌روی اربعین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: از آثار پیاده‌روی اربعین می‌توان به مبارزه با تفکر وهابیت و تکفیری اشاره کرد که استکبار جهانی در تلاش است با پیاده‌روی اربعین و حضور ۲۰ میلیونی زوار عراقی و سایر ملل مقابله کند.
راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی اظهار کرد: پیاده روی اربعین دستاوردهای زیادی به همراه دارد از جمله آن می‌توان به انقلاب‌های روحی و معنوی اشاره کرد؛ همچنین اربعین در حوزه مسائل سیاسی تأثیر عمیقی گذاشته و پیوند مسلمانان جهان اسلام را در پی داشته است و ما شاهد گسترده‌تر شدن این پیوند در جامعه اسلامی هستیم که موکب‌های اهل سنت گواهی بر این سخن است.

وی ادامه داد: از دیگر آثار پیاده‌روی اربعین می‌توان به مبارزه با تفکر وهابیت و تکفیری اشاره کرد که استکبار جهانی در تلاش است با پیاده‌روی اربعین و حضور 20 میلیونی زوار عراقی و سایر ملل مقابله کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در ایران نیز در ایام اربعین شور و هیجان خاصی در کشور حاکم است و مردم سر از پای نمی‌شناسند و امسال نیز علی رغم مشکلات اقتصادی و هزینه بالای مسافرت تعداد زائران اربعین افزایش پیدا کرده است و این نشان از آن دارد که مردم، امام حسین(ع) با هیچ چیزی عوض نکرده و در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: تحولات روحی و تأثیرات عمیق سیاسی و فرهنگی برجای مانده از اربعین برکات بسیاری با خود به همراه دارد که باید به شکل صحیح هدایت شوند.

حجت الاسلام نعمت‌الهی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین در امتداد عاشورا و عزاداری ایام محرم است که امروز همه آحاد جامعه و افراد باورمند و علاقه‌مند به امام حسین(ع) را درگیر خود کرده است و باید این شور و هیجان در سطح جامعه را به فال نیک گرفت چراکه فرهنگ اربعین در حال تبدیل شدن به فرهنگ عمومی است.

وی افزود: گاهی در فضای مجازی برخی از افراد نظراتی را اعلام می‌دارند که این امر طبیعی است چراکه در هر جامعه‌ای ممکن است نسبت به برخی از رفتارها انتقاد وجود داشته باشد اما مردم ما امروز امام حسین(ع) و علاقه به ایشان را با چیز دیگری معامله نمی‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تأکید کرد: تقویت فرهنگ اربعین ضرورت دارد و باید مدیریت شود و بسترهای تبدیل شدن این فرهنگ به فرهنگ عمومی جامعه فراهم شده است و می‌توان گفت که تقریباً به فرهنگ عمومی تبدیل شده است اما نیاز به مدیریت دارد.

منبع: فارس

ارسال نظرات