۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۸۲۴۶۶

سومین دوره همایش «سه ساله کربلا» در حرم حضرت معصومه برگزار شد

همزمان با پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) همایش بزرگ «سه ساله کربلا» با اجتماع بزرگ مادران و دختران سه ساله در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
حرم حضرت رقیه سلام الله علیها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ «سه ساله کربلا» باهدف گرامیداشت شخصیت حضرت رقیه(س) عصر امروز با اجتماع مادران و دختران سه ساله و جمعی از خانواده‌های شهدای تیپ زینبیون و فاطمیون برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی دیانی، با بیان اینکه درصحنه کربلا هرکس با نقش‌آفرینی خود سعی در هدایت مردم به راه حق و حمایت از امام عصر خویش یعنی امام حسین علیه‌السلام داشت، اظهار کرد: حضرت رقیه(س) باوجوداینکه بانویی کوچک بود اما رسالت خود را برای جهانی کردن پیام عاشورا به‌درستی انجام داد و فریاد امام خواهی و حمایت از امام معصوم علیه‌السلام را به‌تمامی ابناء بشر منتقل کرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: بانوان و کودکانی که در کربلا همراه امام حسین علیه‌السلام بودند بعد از شهادت امام به سفیرانی برای پاسداشت ارزش‌های قیام حسینی مبدل شده و پیام عاشورا را در مسیر حرکت کاروان اسراء و پس‌ازآن به گوش مردمان آن عصر رساندند و مردم را نسبت به جنایت‌های یزید در کربلا آگاه کردند.

استاد حوزه و دانشگاه قیام حسینی را قیامی خانواده محور و همگانی توصیف کرد و گفت: در این قیام پیرزنان و پیرمردان کهن‌سال و جوانانی رشید مانند حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و حضرت عباس علیه‌السلام و بانوانی کوچک مانند حضرت رقیه(س) نقش‌آفرینی کردند.

حجت‌الاسلام دیانی حضرت رقیه(س) را زیباترین الگوی تربیت فرزند در مکتب حسینی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت رقیه(س) با سه صفت و شاخصه برجسته در ماجرای عاشورا نقش‌آفرینی کردند که رعایت حجاب و عفاف، محکم ایستادن در برابر دشمن و امام خواهی از برجسته‌ترین این صفات است.

وی تصریح کرد: حضرت رقیه(س) پس از شهادت پدر در کاروان اسراء سختی‌های فراوانی را تحمل کرد ولی همواره مانند عمه بزرگوار خود به حریم‌ها پایبند بوده و هرگز برای عزاداری حجاب از سر برنداشت و هرگز حاضر نشد به خاطر راحتی و امکانات در مقابل دشمن لب به شکوه گشوده و محکم در مقابل دشمن ایستاد و از دشمنان دین خدا هیچ‌چیز مادی و دنیوی مطالبه نکرد و تنها درخواست ایشان ملاقات پدر و زیارت ایشان بود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بانوان و مادران امروزی نیز باید فرزندان و دختران خود را به سبک حضرت رقیه(س) تربیت‌کرده و دخترانی تربیت کنند که در سخت‌ترین صحنه‌ها محکم ایستاده و باحجاب و عفاف از امام عصر و امام زمان خویش حمایت و پشتیبانی کرده و خواسته‌ای جز یاری امام زمان خویش نداشته باشند و به‌عبارت‌دیگر مادران باید دختران خود را برای تربیت دینی نسل آینده پرورش دهند و به تصور کوچک بودن نباید از تربیت دینی دختران خود غفلت کنند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از سوی آیت‌الله سید محمد سعیدی و حجت‌الاسلام فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از 10 تن از خانواده‌های شهدای تیپ فاطمیون و زینبیون که دخترانی سه ساله داشتند با اهدای لوح یادبود تجلیل و قدردانی شد./837/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات