۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۸۲۱۲۱
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

پاسداری از اسلام، قرآن و معارف اهل بیت رسالت امروز حوزه است

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که حوزه و روحانیت همواره منادیان و مروجان فرهنگ و هویت دینی جامعه اسلامی بودند، گفت: حفظ و پاسداری از اسلام ناب، قرآن و معارف اهل بیت(ع) همواره جزء رسالت های مهم حوزه های علمیه بوده است.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی بصیرتی که با حضور جمعی از طلاب در ساری برگزار شد به جایگاه محوری حوزه های علمیه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه همواره پرچم دار نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه بودند.

وی با بیان این که در عصر غیبت این حوزه های علمیه و علمای بزرگ بودند که مانع از تحریف دین از سوی دشمنان اسلام شدند، افزود: فقهای دینی در مسیر حفظ و گسترش معارف دینی مجاهدت های بسیاری انجام دادند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حفظ دین یکی از مهم ترین اقدامات حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این حوزه های علمیه کانون پرورش فرزانگان و فرهیختگان دینی در ادوار مختلف بوده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که حوزه و روحانیت همواره منادیان و مروجان فرهنگ و هویت دینی جامعه اسلامی بودند، تصریح کرد: حفظ و پاسداری از اسلام ناب، قرآن و معارف اهل بیت(ع) همواره جزء رسالت های مهم حوزه های علمیه بوده است.

وی با بیان این که در طول تاریخ حوزه مهم ترین پایگاه در برابر فتنه ها و انحراف های دشمن در جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: علمای دین با بصیرت و آگاهی در برابر بسیاری از انحراف ها ایستادند و مانع از تحریف و خدشه دار شدن چهره اسلام ناب در جامعه شدند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که نفوذ فکری روحانیت در شکل هویت و فرهنگی دینی و اخلاقی مردم نقش محوری را ایفا کرده است، بیان داشت: امروز نیز حضور روحانیت در جامعه و هدایت فکری و فرهنگی مردم یکی از رسالت های مهم حوزه و روحانیت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه باید در کنار رسالت علمی و تبلیغی که دارد دفاع مقتدرانه و عالمانه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را نیز در دستور کار خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت باید همانند گذشته مدافع حقیقی دین و ارزش های انقلاب در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان باشند.

وی با اشاره به این که کلام روحانیت در عمیق ترین لایه های اجتماعی جامعه اسلامی نیز اثرگذار است، تصریح کرد: تلاش امروز دشمن ایجاد بی اعتمادی میان مردم و روحانیت با تبلیغات دروغین و واهی است که باید با تعامل و ارتباط عمیق تر با مردم این توطئه دشمن خنثی شود./۹۵۰/د103/ب1

ارسال نظرات