۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۸۱۶۴۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

سوژه های جذاب و تاریخی اسلام تبدیل به فیلم شود

استاد حوزه و دانشگاه یکی از شیوه های نصرت اهل بیت(ع) را نصرت هنری دانست و ضمن تمجید از ساخت آثاری همچون حضرت یوسف(ع) و مختارنامه بر ضرورت فیلم سازی با توجه به سوژه های دیگر جذاب و تاریخی اسلام تأکید کرد.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه دوشنبه در آخرین شب مراسم عزاداری دهه سوم محرم که در حسینیه حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی برگزار شد، با بیان این که انسان می تواند با شیوه های مختلفی به یاری اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) بشتابد، اظهار داشت: یکی از این شیوه ها نصرت و یاری مالی است، البته نصرت مالی که بدون منت و همراه با اخلاص باشد.

وی افزود: پرداخت حقوق واجب مالی از جمله خمس نیز خود یاری مالی اهل بیت(ع) است چراکه می دانیم همین خمس در عرصه های مختلفی به حکومت اسلامی کمک می کند، همچنانکه بسیاری از علما و مراجع بزرگوار تقلید نیز با اجازه ای که در خمس داشتند مراکز درمانی مجهزی ساخته اند.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصرت اجتماعی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: فردی که به دیگران توهین می کند، فحاشی می کند یا دیگران را تحقیر و تمسخر می کند نمی تواند ادعای شیعه بودن داشته باشد، از این رو نرمی و ملایمت با مردم اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: این مطلب برای مدیران و مسؤولان ما نیز قابل اهمیت است که همیشه خود را همراه مردم بدانند و گاهی نیز در بین مردم حضور پیدا کنند و نامه بازی های سیاسی را کنار بگذارند، همچنانکه اهل بیت(ع) نیز همیشه خود را در بین مردم و از جنس آنها می دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی نصرت عاطفی را شیوه دیگر یاری امام زمان(عج) برشمرد و خاطرنشان کرد: همیشه عقل و عاطفه در کنار هم می تواند زمینه سعادت انسان را فراهم کند از این رو هیچگاه نباید گریه و اشک بر اهل بیت(ع) را کوچک بشماریم، نوع دیگر نصرت اهل بیت(ع) شیوه هنری است یعنی انسان از هنر خود برای اعتلای مکتب اهل بیت(ع) استفاده کند.

وی اضافه کرد: امروز مسائلی از جمله شعر، رمان و فیلم سازی برای اهل بیت(ع) ارزش زیادی دارد، شما ببینید یک فیلم تاریخی قرآنی مثل داستان حضرت یوسف یا سریالی همچون مختارنامه چطور در اذهان مردم می ماند و مردم را با تاریخ آشنا می کند، به همین دلیل بود که حضرت آیت الله مکارم شیرازی همیشه از مرحوم فرج الله سلحشور با بزرگی یاد می کند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که سوژه های جالب زیادی برای فیلم سازی در تاریخ اسلام وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنرمندان متعهد به اسلام و انقلاب تلاش کنند در این عرصه ها ورود جدی داشته باشند که این شیوه از نصرت مطمئنا مورد عنایت اهل بیت(ع) خواهد بود.

وی اضافه کرد: البته نصرت اهل بیت(ع) با زیارت و توسل نیز گره خورده است، به همین جهت امسال حضور مردم در راهپیمایی اربعین نسبت به سال های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه بدخواهان به دنبال القای این مسأله هستند که مردم به دلیل گرانی ها کمتر به کربلا می روند که امیدواریم امسال حضور بیشتری از مردم عزیز کشورمان را در اربعین شاهد باشیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات