۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۹۹۳۵
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

وجود شفافیت در کشور مانع فساد می شود| مسؤولان در عمل اهداف انقلاب را عینیت بخشند

نماینده خبرگان با اشاره به این که مسؤولان باید با رفتار خود اهداف انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب را عینیت بخشند، گفت: اگر مردم از زندگی مسؤولان خود آگاه باشند و ساده زیستی را در آن مشاهده کنند، نسبت به نظام خوشبین خواهند شد.
حجت الاسلام دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از اشرافی گری برخی مسؤولان و نمایندگان مجلس را بحث "شفافیت" دانست و گفت: این مقوله سبب می شود تا مسؤولان تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته و در رفتار خود دقت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که مراد از "شفافیت"، شفافیت مطلق نیست، بلکه باید برای آن استثنائاتی قائل شد تا آن دسته از اطلاعات امنیتی که افشای آن برای نظام هزینه دارد، از این مقوله جدا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: اگر موارد اندک استثنای از "شفافیت" را کنار بگذاریم، شفافیت که باشد بسیاری از فسادها و یا گرایش ها به اشرافیت تعدیل می شود؛ اگر مردم از ظاهر زندگی مسؤولان خود آگاه باشند و ساده زیستی را در آن مشاهده کنند، شکی نیست که نسبت به نظام خوشبین خواهند شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مسؤولان باید با رفتار خود اهداف انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب را عینیت بخشند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بحث حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند، حال اگر مردم مشاهده کنند که مسؤولان کشور از این نوع کالا استفاده می کنند، تردیدی نیست که علاوه بر خوشبین شدن نسبت به کالای ایرانی و رفتار مسؤولان خود، از کالای ایرانی نیز حمایت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اگر شفافیت وجود داشته باشد، هنگامی که مردم گرایش به اشرافیت و تجمل گرایی را در رفتار مسؤولان مشاهده کنند، از آن ها مطالبات جدی تری خواهند داشت تا رفتار خود را اصلاح کنند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات