۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۷۷۳۶۱
معاون رسانه ملی:

زدودن خرافات از عزاداری ها مطالبه ای همگانی از مرثیه سرایان و مداحان است

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از مراجع و علما به عنوان پرچمداران مکتب حسینی یاد و تاکید کرد که هر حرکت و قدمی که می خواهد در این مسیر برداشته شود باید با توجه به این شاخص باشد.
مراسم تعویض پرچم و افتتاح رادیو محرم

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی عصر امروز در آیین افتتاح رادیو محرم که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و مسؤولان استانی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با تقدیر از حضور این مرجع تقلید در این مراسم، گفت: پرچمدار مکتب حسینی بزرگان و مراجع هستند و اگر در این حوزه قدمی برداشته می شود قطعا باید ذیل این نگاه و پرچم باشد.

وی با بیان این که رسانه ملی با شروع ماه محرم خود را در مسیر حرکت و علاقه مردم قرار می دهد، گفت: دستگاه امام حسین(ع) دستگاه رفع مشکل از تمام معضلات است، مردم ما به محرم چشم دوخته اند، حاجات و نیازهای خود را در کنار سفره اباعبدالله(ع) پیدا می کنند.

شاه آبادی افزود: اگر امروز رادیو در کنار ملت حرکت جدیدی را آغاز می کند، چیزی جز مطالبه مردم و علما نیست؛ نغمه ها، مدایح و مراثی همه و همه زمانی زیبا است که از پایگاه دین و مرجعیت قابل قبول برخوردار باشد.

معاون رسانه ملی ابراز داشت: زدودن خرافات مطالبه ای است که همگان از مداحان و مرثیه سرایان دارند؛ نوای حسینی باید در یک جایی سنگ محک خورده و از اتقان کامل برخوردار باشد، اگر رسانه ملی این تکلیف را بر خود می بیند تا گامی بردارد، یک جهت اصلی آن صحت و اتقان، اشعار، روضه ها و سخنرانی ها است.

شاه آبادی گفت: تاسیس رادیو محرم در کنار مهد علم و اجتهاد شهر مقدس قم نماد این است که به صحت و اتقان این روضه ها و جلوگیری از تحریف ها اعتقاد داریم.

وی اضافه کرد: ما فکر می کنیم بالاترین وظیفه رسانه ملی این است که همگام و همراه مردم نیاز مردم را برطرف کند و این اعتماد را به مردم می دهد که مطالب و محتواهای ارائه شده از اتقان لازم برخوردار است.

معاون رسانه ملی گفت: در طول یک سال فعالیت آزمایشی رادیو محرم کارگروه های مختلف تشکیل شده تا حرکت ارائه شده ارزشمند و مورد قبول علما و مردم واقع شود.

معاون صدای رسانه ملی فرهنگ عاشورایی و حسینی را سرمایه ارزشمند ملت ایران دانست و ابراز داشت: رادیو محرم در کنار سایر بخش های رسانه ملی با دست پر در کنار مردم است؛ ملت ما حرکت خود را با نام حسین آغاز کرده و ادامه می دهد و امروز نیز با شعار و پرچم حسینی در مقابل زورگویان ایستاده است./924/پ202/ج

ارسال نظرات