۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۷۷۳۲۳
معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی خبر داد؛

رتبه نخست دانشگاه معارف در قبولی آزمون سراسری دکتری

گرامی با بیان این که دانشگاه معارف اسلامی رتبه نخست در قبولی آزمون سراسری دکتری ۹۶ را به خود اختصاص داد و گفت: ارائه آمار و ارقام ها از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای دانشگاه ها یک رتبه ملی به حساب می آید و نشانگر کیفیت و سطح علمی دانشگاه ها است.
دانشگاه معارف اسلامی

غلامحسین گرامی معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به رتبه برتر دانشگاه معارف اسلامی در قبولی آزمون سراسری دکتری 96 اشاره کرد و گفت: دانشگاه معارف اسلامی در سال 96 با 46/41 درصد قبولی در میان دانشگاه های سراسر کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی افزود: هر سال سازمان سنجش آموزش کشور بعد از آزمون های سراسری آمارهایی را در مورد دانشگاه های برتر کشور ارائه می کند که این آمارها نشانگر سطح علمی دانشگاه های سراسر کشور است.

گرامی اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور در مورد آزمون سراسری دکتری96 آمار و ارقام مختلفی از لحاظ جنسیت و تعداد حضور شرکت کنندگان و دیگر موارد ارائه می دهد که یکی از این آمارها درصد پذیرفته شدگان از هر دانشگاه است که برای هر دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی عنوان کرد: دانشگاه معارف اسلامی در سال 96  با اختلاف بالاترین درصد قبولی در میان دانشگاه های سراسر کشور را با 46/41 درصد را به خود اختصاص داده است که دانشگاه بعدی با 25درصد قبولی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی به اهمیت درصد قبولی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: آمار و ارقام  قبولی در آزمون ها در کلیه رشته ها و دانشگاه ها برای دانشگاه ها اهمیت بالایی دارد چرا که این آمارها برای دانشگاه ها یک رتبه ملی به حساب می آید  و نشانگر کیفیت و سطح علمی دانشگاه است.

وی در پایان رتبه نخست دانشگاه معارف اسلامی در قبولی آزمون سراسری را به مدیران، اساتید و دانشجویان این دانشگاه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این موفقیت ادامه داشته باشد./۱۳۲۵/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات