۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۶۱۱۵
رحمانی‌فضلی:

اعتبارات جدیدی در هیئت دولت برای زلزله‌زدگان تصویب شده است

وزیر کشور گفت: اعتبارات جدیدی از طرف هیئت دولت برای مناطق زلزله‌زده و به منظور جبران گرانی‌ها تصویب شده است.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه افتتاح هفت‌هزارمین واحد روستایی بازسازی شده در ثلاث‌باباجانی اظهار داشت: هیئت دولت با توجه به افزایش قیمت مصالح، روز گذشته اعتبارات مناسبی را برای ترمیم این گرانی‌ها تصویب کرد که در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: صبح روز زلزله هنگامی که وارد سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی شدم بسیاری از خانه ها ویران شده بودند و کار آواربرداری زلزله خود به تنهایی یک کار بزرگ بود.

وزیر کشور عنوان کرد: امروز که به منطقه آمده‌ام با وجود اینکه هنوز یک سال از زلزله نگذشته ولی 7000 خانه تخریب شده به بهره‌برداری رسیده‌اند که جای تقدیر دارد.

رحمانی‌فضلی گفت: استاندار کرمانشاه از نیروهای خوب وزارت کشور و از مدیران فعال، پرتلاش و با انگیزه است و در زلزله تلاش بسیار خوبی کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت با وجود تنگناهای بسیار مالی، تاکنون کمک‌های خوبی به مناطق زلزله‌زده کرده است افزود: پس از وقوع زلزله 5.9 ریشتری روز گذشته رئیس جمهور سریعا خواستند که بنده به عنوان نماینده دولت به منطقه بیایم و اکنون حامل سلام رئیس جمهور به زلزله‌زدگان هستم.

رحمانی‌فضلی گفت: وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم از ظرفیت مرزها در راستای توسعه کشور به خوبی بهره بگیریم افزود: طی این مدت دیدارهای متعددی را با مقامات عراقی به منظور فراهم شدن زمینه بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین و بهره‌گیری از ظرفیت مرزها در زمینه افزایش صادرات، انجام داده‌ایم که امیدوارم به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با دستورالعمل جدید هیئت دولت، زمینه بهره‌گیری منظم تر و قاعده‌مند از کوله‌بری فراهم شده است گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار، قاچاق کالا به حداقل رسیده و انگیزه برای صادرات زیاد شده است و باید از این فرصت استفاده کنیم و از صادرات کالا به کشور همسایه با جدیت حمایت کنیم.

وزیر کشور عنوان کرد: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

ارسال نظرات