۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۵۸۵۳
در دهه امامت و ولایت؛

گارگاه ولایت شناسی در شهرستان سیریک برگزار شد

به مناسبت دهه امامت و ولایت گارگاه ولایت شناسی با حضور سرپرست فرمانداری سیریک و مدیران دستگاه های اجرایی با هدف شناسایی جایگاه ولی فقیه در زمان عصر غیبت، بررسی حکومت های اسلامی از صدر اسلام تا کنون و نقش ولایت در اداره نظام اسلامی برگزار شد.
امامت

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، به مناسبت دهه امامت و ولایت گارگاه ولایت شناسی با حضور عبدالله پرتابیان سرپرست فرمانداری شهرستان سیریک و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان سیریک با هدف شناسایی جایگاه ولی فقیه در زمان عصر غیبت، بررسی حکومت های اسلامی از صدر اسلام تا کنون و نقش ولایت در اداره نظام اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک در این گارگاه گفت: یکی از اهداف پیشوایان ما از تشکیل حکومت اسلامی و دینی برپایی قسط و عدالت در جامعه است و نقش ولایت فقیه همان نقش امامت و تدوام خط انبیاست.

وی با توجه به اهمیت و نقش جایگاه عید غدیر خم در ولایت پذیری و تبیین برنامه های اثر گذار با محور وحدت اسلامی در دهه امامت و ولایت اظهار کرد: پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) قرآن و اهل بیت را به امانت گذاشته و ما باید در انتقال آن به نسل آینده کوشا باشیم.

امام جمعه شهرستان سیریک ابراز کرد: همه ما در این دهه وظایف مهمی بر عهده داریم که یکی از مهم ترین وظایف، تشریح و تبیین مسأله غدیر خم برای مردم به‌ ویژه نسل جوان است.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: پیام غدیر، ولایت پذیری از قرآن و عترت است که این پیام باید به تمام نقاط جهان صادر شود.

امام جمعه شهرستان سیریک یادآور شد: بزرگداشت عید غدیر به عنوان بزرگ‌ترین عید مسلمانان و با هدف تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی مردم به مساله امامت و ولایت و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، در سرلوحه ی همه برنامه های این دهه باید باشد.

وی خاطرنشان کرد: خواندن نماز، غسل، روزه، ادای عقد اخوت، اطعام و انفاق و تبریک و دید و بازدید از اعمال مستحب برای روز عید غدیر خم است./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات