۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۷۵۵۱۲
در هفته دولت انجام می شود؛

افتتاح ۸۲۱ پروژه با اعتبار ۱۹۳۶ میلیارد تومان در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: در هفته دولت تعداد ۸۲۱ پروژه با اعتبار ۱۹۳۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که از این رقم ۲۱۳ میلیارد تومان بخش دولتی، ۱۰۵ میلیارد تومان منابع انسانی و مابقی هزینه توسط بخش خصوصی تامین شده است.
هفته دولت

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان امروز در نشست خبري با موضوع تشریح برنامه های هفته دولت گفت: در هفته دولت تعداد ۸۲۱ پروژه با اعتبار ۱۹۳۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که از این رقم 213 میلیارد تومان بخش دولتی، 105 میلیارد تومان منابع انسانی و مابقی هزینه توسط بخش خصوصی تامین شده است.

وی افزود: 452 پروژه مسکن عمران شهری و روستایی ، 78 پروژه بهداشت و درمان، ۶۲ پروژه کشاورزی و منابع طبیعی، 42 پروژه انرژی، ۶۱ پروژه حمل و نقل، ۳۷ پروژه آموزش، 25 پروژه صنعت‌و معدن، 15 پروژه تربیت بدنی، 10 پروژه فرهنگ و هنر، 9 پروژه رفاه و تامین اجتماعی، چهار پروژه بازرگانی و تعاون در هفته دولت افتتاح می شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه احداث 10 سد کوچک در اولویت قرار دارد تصریح کرد: با احداث این ۱۰سد و‌۲۰۰ پروژه آبخیز داری در استان یک اتفاق تاریخی رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: دولت از فاز اول آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی خرید تضمینی خواهد داشت، برخی از روستاها در ماه یک روز آب در شبکه دریافت می‌کنند و منابعی دارند و آب را برای یک ماه خود ذخیره می‌کند.

همتی گفت: دستور خرید آب داده شد تا این روستاها نیز در تمام ایام آب داشته باشند و مشکل کیفیت آب نیز نداشته باشند.

وی افزود: در سال ٩٧ هزار كيلومتر راه روستايي را هدف گذاري كرده ايم، همچنين شش هزار واحد روستايي هم در هدف گذاري تعبيه شده است

استاندار هرمزگان گفت: حضور پر رنگ رسانه ها نشان دهنده دلسوزی و حمایت رسانه ها نسبت به دولت است، با توجه به انعکاس مطالبات مردم و دستاورد های دولت می توان گفت رسانه ‌ها واسطه خیر هستند.

همتی تصریح کرد: امروز در سایه یک منطق غلط و نادرست؛ آمریکا از برجام خارج شد و رییس جمهور آمریکا در این زمان برای بهتر کردن وجه خود پیشنهاد مذاکره می‌دهد.

وی ادامه داد: محاسباتشان کاملا غلط است و تصور می‌کنند که با اعمال فشار به ایران از بروز شکوفایی در ایران جلوگیری کنند.

همتی بیان داشت: متاسفانه در داخل کشور نیز افرادی آگاهانه یا نا آگاهانه در مسایل اقتصادی به گونه‌ای رفتار میکنند که بازی در زمین دشمن است.

وی گفت: دولت بنا دارد بازار را در مکانیزم عرضه و تقاضا قرار دهد که بعضی از افراد اقدام به احتکار می‌کند.

استاندار هرمزگان بیان کرد: این ملت ۴۰ سال است که امتحان پس داده است و در این مدت هر حربه‌ای که فکر می‌کردند جواب می دهد زدند.

همتی ابرازداشت: اگر یک وحدت و همگرایی و انسجام میان دولت و ملت ایجاد شود فرهنگ مناسب این شرایط تبیین خواهد شد که چگونه در برابر تیم دشمن بایستیم تا اثر حملات دشمن به حداقل برسد.

وی افزود: همه ما باید بیاندیشیم تا پی ببریم وظیفه ما در حداقل کردن تاثیر تحریم چیست.

استاندار هرمزگان بیان داشت: به دلیل اینکه استان هرمزگان شرایط و ظرفیت های ویژه ای که دارد فعالیت های ملی نیز در آن فراوان است.

همتی گفت: هنگامی که دو فعالیت ملی و محلی در حال انجام باشد سرعت پیشرفت بیشتر خواهد شد، اساس کاری در استان هرمزگان، دادن طرح ها به بخش خصوصی است و دولت اصل ۴۴ را به معنی واقعی کلمه اجرا کند.

وی افزود: در منطقه پارسیان شش واحد بزرگ مگا پروژه؛ ۴ واحد پتروشیمی؛ یک واحد نیروگاه بزرگ که اندازه دو برابر نیاز استان تولید دارد و یک آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی در حال انجام برای واگذاری به بخش خصوصی است، بندر بزرگ پارسیان در حال ساخت است، بندری که ظرفیت ۴۰ میلیون تن صادرات و واردات خواهد داشت.

استاندار هرمزگان گفت: امیدواریم در سال ۹۷ برخی از این پروژه ها شروع بشود.

همتی گفت: در شرق استان چندین پروژه در دست اقدام است یک پالایشگاه نفت سنگین توسط بخش خصوصی دنبال می‌شود و ما نیز حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: نیروگاه ۴۰۰ مگاوات سیریک امید است سال ۹۷ شروع به احداث شود، همچنین پیگیر ایجاد منطقه آزاد و بندر سیریک هستیم.

استاندار هرمزگان گفت: احداث دو پالایشگاه نفت سنگین در سیریک از طریق سرمایه گذار خارجی پیگیری می‌شود.

همتی ادامه داد: به دنبال این هستیم که دو هزار ۵۰۰ هکتار زمین به منطقه ویژه خلیج فارس داده شود و بخش خصوصی در آنجا فعال شده است تا برای گسترش آن منطقه تلاش شود.

وی بیان داشت: اخیرا جلساتی با فولاد مبارکه و مجموعه گلگهر و صندوق بازنشستگی برگزار شد که ظرفیت فولاد هرمزگان به ۱۰ میلیون تن برسد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: یک شهرک پتروشیمی در حال اخذ مجوز است که یک مجموعه پتروشیمی در کنار پالایشگاه‌ها شکل بگیرد، همچنین فاز سوم ستاره خلیج فارس تا پایان سال تمام خواهد شد.

همتی با بیان اینکه هرمزگان یکی از استان‌ها در سطح جهانی از نظر پالایشگاه و تولید بنزین است، گفت: در سفر رییس جمهور مقرر شد فاز چهارم ستاره خلیج فارس شروع شود، بنابراین  در پایان دولت بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشتی سازی هرمزگان دارای زیر ساخت خوبی است، افزود: با کشتی رانی و شرکت نفت کش ملی و سازمان گسترش جلساتی برگزار شد و تفاهم خوبی صورت گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: اختلافاتی در گذشته بود که باعث جدایی شده بود که در این جلسه اختلافات رو به بهبود رفت و مقرر شد این دو بنگاه بزرگ که امروزه نقش استراتژیک در کشور دارند که مقرر شد با توجه به ظرفیت علمی کشتی سازی بندرعباس، تعمیرات کشتی را همه به مجموعه بدهند.

همتی در ادامه افزود: همچنین مقرر شد که ساخت کشتی ها در یک مقیاسی به کشتی سازی بندر عباس اختصاص داده شود که باعث تحول در کشتی سازی استان هرمزگان خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت کشتی سازی بندر عباس باید به لحاظ کیفیت سرعت، قیمت به نسبت شرکت های کشتی سازی بتواند رقابت کند، بخش عظیمی از محوطه کشتی سازی شهرک صنعتی صنایع دریایی مجوز گرفتیم و به عنوان یک شهرک در حال هویت گرفتن است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: فاز سوم منطقه ویژه سازمان بنادر کلنگ خورد و قدرت توانمندی سازمان بنادر و بندر شهید رجایی ارتقا پیدا می‌کند.

همتی گفت: به دنبال سفر رییس جمهور بازدید از بنادر صورت گرفت و برنامه های خوبی صورت گرفت، اخذ مجوز رسمی برای بنادری که سابقه تجاری داشتند مثل شیو؛ چارک؛ تیاب؛ سیریک و‌ ابوموسی  باعث شد که بنادر کوچک استان نیز فعال گردد./851/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات