۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۷۵۰۶۵
حجت الاسلام عبدوس:

تنها راه نجات دربرابر توطئه دشمن مقاومت و ایستادگی است

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه در مقابل دشمن مقاومت پاسخ می‌دهد نه کرنش و سازش، گفت: امروز خط تسلیم و سازش زیر بار ذلت رفتن است بنابراین تنها راه نجات از توطئه دشمنان مقاومت و ایستادگی است.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدوس عضو جامعه روحانیت مبارز، شب گذشته به مناسبت شب شهادت امام محمد باقر(ع) در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بهترین دعا آن است که از خداوند بخواهیم حیات و ممات ما را حیات و ممات پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) قرار دهد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این حیات و ممات آن است که زندگی دنیوی در نگاه پیامبر(ص) و خاندان ایشان یک نعمت بود بنابراین رحمت و رضوان خداوند در گرو قدر دانستن این نعمت است.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه بهشت نتیجه اعمال نیکویی است که انسان در این دنیا انجام می‌دهد، ابراز کرد: زندگی موقت دنیوی سکویی برای رسیدن به حیات ابدی است امام باقر(ع) فرمودند: دنیا نعمتی برای به دست آوردن آخرت است؛ بنابراین انسان زاد توشه آخرت را باید از همین دنیا تهیه کند تا در قیامت با مشکل روبرو نشود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه اهل بیت(ع) خدا محور بودند، اظهار داشت: هر کاری که ائمه اطهار(ع) انجام می‌دادند تنها برای خدا بود و کاری را برای رضایت مردم و یا خودشان انجام نمی‌دادند خداوند متعال خطاب به پیامبر(ص) فرمود: بگو حیات و ممات من همه برای خداست.

وی افزود: اهل بیت(ع) دنیا را وسیله و آخرت را هدف می‌دانستند و هرگز آخرت را فدای منافع دنیوی نمی‌کردند پیامبراکرم(ص) فرمودند: یک وجب از بهشت از همه آنچه در این دنیا قرار دارد نزد من بهتر است؛ آن بزرگان به هیچ عنوان اهل دروغ نبودند و آخرت را خرج دنیا نکردند.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه اهل بیت(ع) مرگ را نعمت الهی می‎دانستند، گفت: آنان هرگز از مرگ فرار نکردند و از خداوند مرگ شهادت گونه درخواست می‌کردند از این رو همه امامان ما در راه خدا به شهادت رسیدند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: زندگی واقعی شهادت است زیرا شهدا هرگز نمی‌میرند پیامبراکرم(ص) درباره جناب سلمان می‌فرمایند: حیات و ممات تو همانند حیات و ممات ما است.

وی با تاکید براینکه امروز خط اهل بیت(ع) تنها راه نجات از توطئه دشمنان است نه تسلیم شدن در برابر خواسته‌های نامعقول دشمن، گفت: در صدر اسلام مسلمانان سه سال در شعب ابی طالب در محاصره اقتصادی دشمن بودند تا از این طریق مسلمانان از دین خود دست بردارند نقل است که در برخی شبها زنان و فرزندان از فرط گرسنگی فریاد می‌زدند اما با تحمل این سختی‌ها بود که دشمن را وادار به شکست کردند.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه امروز خط تسلیم شدن زیر بار ذلت رفتن است، گفت: امامان معصوم هرگز تسلیم خواسته‌های نامعقول دشمنان نشدند از این رو خلفای جور آنان را به شهادت می‌رساندند بنابراین در مقابل دشمن مقاومت پاسخ می‌دهد نه کرنش و سازش./813/پ202/ب1

ارسال نظرات