۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۷۵۰۳۳
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی:

لغزش برخی افراد نباید به پای انقلاب نوشته شود| تنها با روحیه انقلابی می توان تهدیدها را برطرف کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تهدیدات امروز علیه انقلاب و لزوم وجود روحیه انقلابی برای مقابله با تهدیدها گفت: تنها با روحیه انقلابی می توان خطراتی که جمهوری اسلامی را تهدید می کند، رفع کنیم.
همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش «نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی» که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که پیوند سابقه روحانیت با معاصر بسیاری از توطئه ها را خنثی می کند، گفت: انقلاب اسلامی امروزه صادر شده است و دشمن از این موضوع احساس خطر می کند چرا که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار جهانی را قطعی کرده است.

وی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت اظهار داشت: هفته گذشته بشار اسد خطاب به کسانی که به وی تبریک گفتند، گفت «این تبریک را به مقام معظم رهبری بگویید، زیرا انقلاب اسلامی بود که در این جا پیروز شد».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروزه نباید لغزش های برخی افراد را به پای این بنویسیم که انقلاب ناکارآمد است، زیرا در حال حاضر انقلاب اسلامی آن سنگرهایی که امام راحل وعده داده بود، فتح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که جمهوری اسلامی را جز جمهوری اسلامی تهدید نمی کند، گفت: تنها با روحیه انقلابی می توان خطراتی که جمهوری اسلامی را تهدید می کند، رفع کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که روحیه انقلابی باید با بصیرت بیشتری همراه باشد، مطرح کرد: امروزه انقلابی گری توانمندی علمی، معرفتی و فکری می طلبد؛ به عبارت دیگر اگر افراد در نظام اسلامی نافذالبصیره نباشند، نمی توانند کار به جایی ببرند.

وی پرچمدار انقلابی گری در جامعه را روحانیت دانست و اضافه کرد: روحانیت در جنگ نرم دیگر نقش پشتیبانی ندارد، بلکه فرماندهی را برعهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج بهترین جایی است که روحانیت می تواند در آن رسالت دینی خود را که از اهل بیت(ع) به ارث برده اند، انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به مسؤولان درحوزه های نمایندگی ولی فقیه و بسیج ابراز داشت: این حوزه ها باید طبق فرموده رهبر معظم انقلاب با روحانیون آگاه، عامل و اثرگذار ارتباط برقرار کنند و با تربیت و تجهیز علمی طلاب و روحانیون مستعد در جهت پیشرفت نظام مفید واقع شوند.

وی انقلاب اسلامی را بزرگترین خطر برای استکبار جهانی معرفی کرد و گفت: این موضوع سبب شده است تا آمریکا سه سیاست را دنبال کند که این سیاست ها عبارتند از این که «اسلام باید خاموش شود»، «رهبری باید تغییر کند» و «انقلاب به وسیله مردم انقلاب کرده، عوض شود».

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه دشمن در زمینه عملیات فتنه ای پیشروی کرده است، اظهار کرد: متأسفانه امروزه دشمن توانسته است تا بخشی از مردم ما را مادی گرا کند و باید گفت که تنها نهادی که می تواند آن ها را نجات بخشد، نهاد روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: روحانیت باید کسانی را تربیت کند که بتوانند در جبهه های جنگ نرم سنگرنشینان دفاع از اسلام ناب باشند.

وی با اشاره به این که حوزه انقلابی باید بر مسأله ولایت، غیرت دینی داشته باشد، بیان کرد: قداست زدایی از ولایت نقشه دشمن است و باید دانست که قداست زدایی از این امر مقدمه اقتدار زدایی از ولایت محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی لازمه های حوزه انقلابی را اینگونه توصیف کرد: طراحی هندسه حکومت دینی، طراحی نظام ولایی اسلام، تبیین مدل حکومت دینی، ایجاد درس انقلاب اسلامی برای طلاب و معرفی مقام معظم رهبری برای آن ها از جمله شاخصه های حوزه انقلابی است./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات