۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۷۵۰۲۲
با حضور ‌آیت الله مکارم شیرازی

اجلاس سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران شروع به کار کرد

چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور صبح امروز شروع به کار کرد و تا دوشنبه ۲۹ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
اجلاس سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور صبح امروز شروع به کار کرد و تا دوشنبه 29 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خواهران با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سالن همایش های بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد.

همچنین در این همایش آیت الله مقتدایی مسؤول شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران، حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع و برخی از معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران حضور داشتند.

در آغاز این نشست نیز حجت الاسلام والمسملین بهجب پور مدیر حوزه های علمیه خوهران گزارشی در زمینه فعالیت این مرکز ارائه کرد و گفت: پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران در توسعه زیرساخت‌ ها بسیار بود به‌گونه ‌ای که ما در حال حاضر 365 پروژه داریم که 172 پروژه در حال ساخت و مابقی نیز به بهره‌ برداری رسیده است و به نظر می‌رسد پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران در این زمینه بیشتر از حوزه ‌های علمیه برادران بوده است چراکه تلاش شده تا بانوان طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه نیاز به مهاجرت به شهر دیگر نداشته باشند.

همچنین، ایجاد بخش های کامپیوتری، تربیت بیش از 5 هزار استاد خواهر در حوزه علمیه و چاپ بیش از25 میلیون عنوان کتاب از سوی نشر هاجر از دیگر فعالیت های حوزه علمیه خواهران است.

پس از سخنان مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوهران حضرت آیت الله مکارم شیرازی به بیان سخان خود پرداخت که تساوی برخی فعالیت های سیاسی، اجتماعی و اخلاقی میان مردان و زنان همچنین ضرورت استقلال اقتصادی حوزه علمیه و بی تفاوتی دولت نسبت به مسائل حوزوی و دینی از مهم ترین سخنان این مرجع تقلید است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که امروزه فرصت مناسبی در اختیار حوزه علمیه قرار دارد که اگر به درستی از آن استفاده نشود مسؤول خواهیم بود، اظهار کرد: امروزه برای تبلیغ دین اسلام آزادی وجود دارد و دنیا نیز تشنه معنویت است و از مادی گری خسته شده و به دنبال مکتب است؛ از سوی دیگر بسیاری به اسلام و در میان مذاهب اسلامی به مکتب اهل بیت رو آورده اند که ما باید از این فرصت برای تبلیغ مکتب اهل بیت استفاده کنیم زیرا آمادگی لازم برای پذیرش آن در جامعه وجود دارد که اگر از این فرصت استفاده لازم را نبریم مسؤولیت خواهیم داشت.

گفتنی است، در اجلاسیه سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران، مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور همچنین مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران در 11 کمیسیون مشکلات و راهکارهای رفع این مشکلات را مورد بررسی قرار خواهند داد./1324/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات