۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۷۴۹۲۴
آیت الله فاضل لنکرانی:

فاصله گرفتن از دستورات دینی عامل پیدایش بسیاری از امراض معاصر است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که فاصله گرفتن از دستورات دینی عامل پیدایش بسیاری از امراض معاصر است، گفت: امروزه شکی نیست که جامعه مقداری از عمل به دستورات دین فاصله گرفته و همین سبب پیدایش برخی امراض معاصر شده است.
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عصر امروز در همایش افتتاحیه بزرگترین مرکز خیریه حمایت از مبتلایان به اتیسم استان قم که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، با بیان این که حوزه های علمیه و متخصصان در طب جدید و قدیم باید به دنبال علت پیدایش بیماری اتیسم در عصر حاضر باشند، گفت: باید در این زمینه فعالیت شود تا بتوان از دیدگاه کارشناسانه به ریشه های این موضوع دست پیدا کرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: قطعاً این بیماری در قدیم الایام تحت عنوان اختلالات اعصاب و عناوین کلی موجود بوده است، اما مهم آن است که ریشه امروزی آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که قطعاً فاصله گرفتن از دستورات دینی عامل پیدایش بسیاری از امراض معاصر است، اظهار داشت: امروزه شکی نیست که جامعه از عمل به دستورات دینی در زمینه تغذیه، ازدواج و مواردی از این قبیل فاصله گرفته است و همین زمینه ابتلای به بسیاری از بیماری ها را فراهم می آورد.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: این مرکز خیریه باید با کمک حوزه و دانشگاه همایشی علمی را برگزار کند تا بررسی شود مسائل پزشکی و دینی تا چه اندازه در زمینه بیماری اتیسم نقش دارد.

عضو جامعه مدرسین در ادامه با بیان این که یک مبتلا به اتیسم در وهله اول یک بیمار است، ابراز داشت: ما در روایات مبحثی به عنوان «عیادت مریض» داریم که در آن آمده است اگر انسانی از یک بیمار عیادت کند، خداوند فرشته ای را در قبر او قرار می دهد که تا قیامت از او عیادت کند.

وی ادامه داد: رسیدگی به امور این بیماران همچنین تحت مباحث «قضای حاجت مؤمن» و «ادخال سرور» نیز داخل می شود؛ یعنی اگر کسی برای رضای خداوند یک بیمار مبتلا به اتیسم را معالجه کند، همه ثواب های مذکور شامل حالش خواهد شد.

آیت الله فاضل لنکرانی همچنین به جنبه اجتماعی بیماری اتیسم اشاره کرد و یادآور شد: گاهی این بیماری جنبه اجتماعی پیدا می کند؛ مثلا یک جامعه انسانی یا یک استان با این موضوع دست و پنجه نرم می کند که در این گونه مواقع می طلبد همه دست به دست همدیگر داده و مراکز خیریه تأسیس کنیم تا در ثواب این کار نیک شریک شویم./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات