۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۷۴۸۵۲

هشدار صریح رحیم پور ازغدی درباره مجالس و منابر سکولار| خطر انحراف در کمین هیأت‌های مذهبی است

رحیم‌پور ازغدی نسبت به مجالس و منابر سکولار هشدار داد و گفت: روضه‌ها و مداحی‌ها وسیله هدایت است و اگر ما را به هدف نرساند، یقینا همین مراسمی که بدون در نظر گرفتن اهداف مکتب باشد به انحراف کشیده می شود.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری که امروز از سوی جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، با اشاره به ضرورت الگوگیری از اهل‌بیت(ع) در عمل اظهار داشت: معنی معین‌الضعفایی معصومین، این است که یکی از مهم ترین ارکان امامت آنها کمک به درماندگان و محرومان بوده است؛ بنابراین کسانی که با این القاب از اهل بیت(ع) یاد می کنند باید خود را در این تراز قرار داده و از آنها الگو بگیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که برخی از هیأت‌ها، منابر و مجالس اهل‌بیت(ع) راجع به اشخاص صحبت می‌کنند، اما رابطه آنها را با امت امروز قطع می‌کنند، گفت: برخی راجع به کربلا صحبت می کنند ولی راجع به مثل‌ها و تکرارهای تاریخ آن سخن نمی گویند.

وی با تأکید بر این‌که اسلام شناسی که با سنت پیامبر و اهل بیت(ع) منافات دارد قطعا درست نیست، بیان کرد: بعضی به خاطر مسائلی که در روز کربلا رخ داده است، در حد مرگ بی‌تابی و ناله می‌کنند، اما حاضر نیستند در خصوص مسائل رخ داده در همین مسیر کوچک ترین صحبتی کرده و قدمی بردارند.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: این سیره، آیات و روایات برای استفاده مردم دوران غیبت عنوان شده است، باید توجه داشت که هدف از ترویج مکتب اهل بیت(ع) صرفا اثبات حقانیت این مکتب نیست، چراکه پس از اثبات حقانیت وظیفه ما تازه شروع می شود.

وی با بیان این‌که اگر همه مردم جهان مسلمان شوند، تازه همسان ما خواهند شد، اظهار داشت: رشد فرد و جامعه، توحید، معنویت و گسترش اخلاق و عدالت در جامعه از اهداف اصلی مکتب اهل بیت(ع) است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اولین مجلس رسمی و قانونی عزاداری برای امام حسین(ع) از سوی یزید برگزار شد، در زمان پهلوی نیز سفارت انگلیس برای عزاداری مردم قمه و محمد رضا شاه پهلوی هم به هیأت‌ها قند و چای می داد، بنابراین روضه‌ها و مداحی‌ها وسیله هدایت است و اگر ما را به هدف نرساند، یقینا همین مراسمی که بدون در نظر گرفتن اهداف مکتب باشد به انحراف کشیده می شود.

وی با بیان این‌که اهل بیت طاهرین(ع) در محضر خداوند، عبد خاضع و برادر خدمت گذار خلق بودند، گفت: در هیأت‌ها و عزاداری مرتبط به هر کدام از اهل‌بیت(ع) ضروری است که چند روایت از آن بزرگوار در خصوص خدمت به مردم ذکر شود؛ در روضه ها تنها به رجزخوانی‌ها و دلاوری‌های حضرت عباس(ع) بسنده نشود، بلکه دفاع جانانه ایشان از مکتب الهی و اسلام نیز بیان شود.

رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر خدمت به مردم و به‌خصوص طبقات فقیر و ضعیف جامعه بیان کرد: از مهمترین دستورات ائمه معصومین خدمت به مردم است، کمونیست‌ها، بهایی‌ها و وهابی‌ها، گروه های تبشیری، کلیسا و سرویس‌های جاسوسی دنیا با حیله خدمت رسانی به یارگیری اقدام می کنند، هرچند عمل بعضی از آنها مغرضانه نیست، اما بسیاری از آنها عوام‌فریب هستند.

وی افزود: این افراد در روستاهای ما نیز فعالیت می کنند و به شکار نسل جوان ما می پردازند، به طوری‌که تا سالها مردم متوجه بهایی یا وهابی بودن آنها نمی شوند، اگر هیأتی و منبری شیعه این مناطق را تحت پوشش قرار ندهد، قطعا وهابی‌ها از این فرصت استفاده کرده و با کمک به مردم فقیر مناطق دورافتاده، با چند سیاست مدار نااهل و فرزندان آنها بهانه برای کوبیدن انقلاب و شیعه ایجاد می شود و پیوسته شایعات مختلفی به خورد مردم داده می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف اصلی دشمنان را سرکوب مکتب اهل بیت(ع) توصیف کرد و اظهار داشت: دشمنان با طرح سخنان غیر واقعی در خصوص مسایل مرتبط به انقلاب سعی در لجن‌پراکنی دارند، حال اگر هیأتی‌ها با پرچم امام حسین(ع) در صف اول خدمت‌رسانی مردم باشند، وقوع جهاد واقعی در این دوره قطعی خواهد بود.

وی همچنین به مشکلات مردم یمن اشاره و بیان کرد: یک میلیون نفر در یمن به وبا مبتلا شدند و هزاران کودک به خاطر بی‌غذایی و بی‌آبی تلف شدند، اما متأسفانه صدایی از کسی بلند نشد و خیزش لازم در این زمینه شکل نگرفت و طبقات مذهبی و غیر مذهبی، نسبت به این موضوع واکنشی نشان نمی دهند.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: فقرا و مستضعفان در مکتب ما جزو مهم ترین افرادی هستند که به دلیل عدم توانایی در دفاع از خود در مقابل کوچکترین مسایل طبیعی و غیر طبیعی، باید از آنها دفاع کرد.

وی بیان کرد: برخی خانواده‌ها در شرایط امروز هستند که امورات معیشتی آنها با یارانه می گذرد؛ امروزه زنان بی سرپرست و بیماران بیکار، در جامعه ما حضور دارند و متاسفانه انتظار اهل بیت(ع) از ما در خصوص این افراد حاصل نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آفت دیگری که برخی مسئولان و مذهبیون را گرفتار کرده، مسأله رفاه زدگی است؛ تصور این‌که مذهبی و هیأتی بودن جواز هرگونه زندگی کردن را می‌دهد، کاملا اشتباه است و نباید این رفاه سبب فاصله ما با زندگی سایر محرومان شود.

وی در پایان با بیان این‌که امیرالمؤمنین و اهل بیت(ع) نسبت به حقوق کودکان بسیار حساس بودند، گفت: حضرت علی(ع) که می‌فرمودند، اگر تمام دنیای عرب در مقابل من بإیستند، از آنها نمی ترسم، در محضر خدا و در مواجهه با انسان های مظلوم و به خصوص کودکان یتیم به لرزه می افتادند و روایت است که هنگام شنیدن صدای گریه کودکان و ایتام به ضعف می افتادند./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات