۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۷۴۵۵۱
در بندرعباس؛

​ کارگاه آموزشی توانمندسازی مبلغان حوزوی و سنتی برگزار شد

به همت اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان کارگاه آموزشی توانمندسازی مبلغات حوزوی و سنتی در بندرعباس برگزار شد.
کارگاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام مسلم پورجمالی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان در ابتدای کارگاه آموزشی توانمندسازی مبلغات حوزوی و سنتی در بندرعباس گفت: تبلیغ وظیفه ای همگانی است اما در این میان وظیفه صاحبان تریبون خطیرتر و سنگین تر است.

وی افزود: تبلیغ ما نیازمند پوست اندازی جدید است، به منظور کسب موفقیت در حوزه تبلیغ باید اتاق فکرهایی تشکیل داد و به ارائه راهکارهای نو و جدید پرداخت.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: باید از ظرفیت و بستر فضای مجازی در راستای توسعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی به نحو احسن استفاده کنیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی، زارعی به عنوان استاد کارگاه آموزشی مطالب مبسوطی را در این زمینه ارائه داد.

همچنین ابراهیمی معاون هماهنگ کننده سپاه امام سجاد(ع) نیز به بیان مطالب به منظور توانمندسازی مبلغات حوزوی و سنتی پرداختند.

زوجین شناخت کامل از اخلاقیات و اعتقادات یکدیگر داشته باشند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ازدواج برای اهل تفکر است گفت: ازدواج باید عاقلانه باشد نه عاشقانه؛ ازدواج عاقلانه یعنی زوجین شناخت کامل از اخلاقیات، روحیات و اعتقادات یکدیگر داشته باشند.

فاطمه گودرزی استاد حوزه و دانشگاه در ادامه این کازگاه آموزشی گفت: برای حفظ انقلاب اسلامی همچنان باید خون داد و همانند گذشته باید به پای ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستاد.

وی افزود: دین مشتمل بر سه بخش اعم از اعتقادات، احکامیات و اخلاقیات است که برخی مواقع رفتارهای احکامی افراد مذهبی، اخلاقیات را زیرسوال برده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دیدگاه قرآن کریم درخصوص ازدواج تصریح کرد: خداوند در آیه 21 سوره روم فرموده که ازدواج کنید تا به آرامش برسید و من به شما مودت و حمت می دهم و در ان نشانه ای است برای انهایی که تفکر می کنند.

گودرزی ادامه داد: این آیه نشان می دهد که ازدواج برای اهل تفکر است پس امر مهم ازدواج باید عاقلانه باشد نه عاشقانه؛ ازدواج عاقلانه یعنی شناخت کامل از اخلاقیات، روحیات، جسم، جنس و همچنین به اعتقادات یکدیگر داشته باشند.

وی گفت: طبق پژوهش های انجام شده در کشور ایران چنین استنباط می شود که دخالت والدین دومین عامل مهم طلاق در کشور است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: زن ظریف است نه ضعیف، پس کارش در فضای خانواده عاطفه دهی است که نوازش، آموزش و تربیت را دربرمی گیرد./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات