۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۷۴۳۴۱
حجت الاسلام خرسند:

اعتماد به جوانان ضامن حل مشکلات کشور است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: اگر همچون صنایع دفاعی، نظامی و هسته‌ای به توانمندی‌های جوانان کشوراعتماد می‌کردیم و زمینه فعالیت را بر آنها محیا می‌کردیم، کشور امروز دچار مشکلات اقتصادی نمی‌شد.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بی‌ثمر خواندن مذاکره با مقامات آمریکایی، بیان داشت: تجربه تاریخی، دینی و اعتقادی ما بیانگر آن است که مذاکره با آمریکا علاوه بر آن که فایده بخش نیست، بلکه مضرات فراوانی نیز بر آن مترتب خواهد بود.

وی اظهار داشت: مذاکره به معنای بده بستان میان چند کشور است تا در جایگاهی مساوی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و اختلافات را حل کنند. ولی آمریکا هیچ‌گاه حاضر نمی‌شود در شرایط مساوی با کشور‌های دیگر مذاکره‌ای داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: مسؤولان آمریکایی نمی‌توانند برای ملت شریف ایران تعیین تکلیف کنند که در برخورد با کشور‌های دیگر چه سیاستی به کار بگیرند و بگویند از حزب‌الله لبنان حمایت نکنند یا آن که برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور نداشته باشند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصالح خاصی مذاکره با گروه 1+5 را پذیرفت، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و صداقت وارد مذاکرت برجام شد و پس از چندین ماه مذاکره به نتایجی رسید، ولی متأسفانه آمریکا اعتقادی به مذاکره ندارد بلکه در برابر کشور‌های دیگر می‌خواهد آنها را محاکمه کند.

حجت‌الاسلام خرسند تصریح کرد: طرز برخورد آمریکا با برجام ماهیت اصلی این کشور را در برخورد با معاهدات بین‌المللی آشکار کرد. آمریکا پس از برجام نه تنها از مواضع خود کوتاه نیامد، بلکه سطح توقعاتش را بالا برده و با حمایت گروه‌های معاند، توطئه‌هایی برای براندازی نظام بکار بست.

وی با طرح سوالی مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران در برابر تجربه برجام چگونه می‌تواند بار دیگر به پای میز مذاکره با آمریکا بنشیند، عنوان کرد: آمریکا با کشور‌های اروپایی که شرکای تجاری او هستند، سر جنگ دارد، به همین علت اعتماد به چنین کشوری امکان پذیر نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که مذاکره با آمریکا ضربه زدن  امنیت ملی کشور است،‌گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان کشور سرنوشت کشور را به مذاکرات برجام گره زدند و موجب آسیب رسیدن به کشور شدند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از نیروی انسانی توانمند، استعداد‌های فراوان و منابع طبیعی سرشاری برخودار است، از این رو دولتمردان باید به جای اتکای صد در صدی به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور، باید بر توان داخلی تکیه می‌کردند.

حجت‌الاسلام خرسند ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته بار‌ها بر اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند، اما متأسفانه این مهم از سوی مسؤولان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: اگر همچون صنایع دفاعی، نظامی و هسته‌ای ما به توانمندی‌های جوانان همین سرزمین اعتماد می‌کردیم و زمینه فعالیت را بر آنها محیا می‌کردیم، کشور امروز دچار مشکلات اقتصادی نمی‌شد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات