۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۷۴۱۸۵
گزارش؛

در تجمع بزرگ «روحانیت صدای مردم» مدرسه علمیه مروی چه گذشت

تجمع بزرگ «روحانیت صدای مردم» در جهت حمایت از مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم امروز در مدرسه علمیه مروی برگزار شد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع بزرگ «روحانیت صدای مردم» در جهت حمایت از مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم امروز شنبه 20 مرداد راس ساعت 10 صبح با حضور اساتید و طلاب بسیجی استان تهران در مدرسه علمیه مروی برگزار شد.

این تجمع در راستای مطالبات جدی مردم از قوای سه گانه از همان ابتدای صبح با حضور گسترده طلاب و اساتید آغاز شد.

در این تجمع طلاب پلاکاردهایی حاوی مطالب «4 سال زمان کمی نیست امیرکبیر در طول 3 سال این همه خدمت کرد» «مدیران اشرافی معزول باید گردند» «گرانی بهانه است مذاکره نشانه است» « ندای مرجعیت احقاق حق ملت» در دست داشتند و خواستار برخورد سریع‌تر و قاطعانه قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی شدند.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین رشاد به ایراد سخنرانی پرداخت و بر اجرای حکم مفسدان اقتصادی توسط قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: قوه قضاییه هر چه سریع‌تر بدون تشریفات اداری حکم مفسدان اقتصادی که خلافشان محرز است اجرا کند تا با این اجرا مردم به عملکرد مسؤولان دلگرم شوند.

در ادامه حجت الاسلام رحیمی صادق در جمع خبرنگاران بیان داشت: نظام انقلاب اسلامی همواره در طول این چهل سال با مشکلات و توطئه‌های فراوانی روبرو بوده است امروز نیز ما شاهد یک جنگ احزاب تمام عیار از سوی سران شرک و کفر به اتفاق اسرائیل غاصب و قارون‌های منطقه که همه دارایی‌های حال و آینده خودشان را در اختیار استکبار گذاشتند تا مانع اقتدار و پیشرفت ایران شوند، هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران یک مساله جدیدی نیست و ما همواره با این نوع خباثت‌ها و دشمنی‌ها روبرو بودیم،‌اظهار داشت: بنابراین بخشی از گرانی‌های امروز مربوط به توطئه‌های خباثت آمیز استکبار علیه نظام و مردم عزیز است که هم اکنون شاهد آن هستیم. البته همه مشکلات کشور برگرفته از مسائل بیرونی مانند استکبار جهانی نیست بلکه بخش اعظمی از این مشکلات داخلی و مربوط به سوء مدیریت‌ها و سوء تدبیرهای برخی مسؤولان است. اگر تا به امروز ما روی پای خودمان می‌ایستادیم و به داشته‌های خودمان تکیه می‌کردیم و مسؤولان سه قوه براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب عمل می‌کردند ما امروز شاهد مشکلات اقتصادی نبودیم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران گفت: برای رفع مشکلات کشور لازم است مسؤولان از همه انرژی‌ها مخصوصا انرژی بسیار متراکم دانشمندان جوانی که در این کشور وجود دارند و کارهایی شبیه معجزه انجام دادند استفاده کنند. به طور قطع مسؤولان با روحیه انقلابی و با عزم و اراده‌ جهادی می‌توانند قطار پیشرفت و توسعه را روی ریل خدمت صادقانه قرار دهند تا ما دیگر شاهد چنین مشکلاتی در کشور نباشیم.

حجت الاسلام رحیمی صادق با بیان اینکه بخش زیادی از این گرانی‌ها نتیجه سوء مدیریت‌های مسؤولان و سوء استفاده‌ عده‌ای اندک از اعتماد مردم است، گفت: مشکلات امروز می‌طلبد هر سه قوه به دستگاه‌های خودشان نظارت بیشتری کنند تا کمتر مردم شاهد چنین اتفاقات و مشکلاتی باشند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران در پایان با اشاره به اهداف برگزاری تجمع «روحانیت صدای مردم» خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این تجمع در وهله اول لبیکی به رهبر معظم انقلاب و مراجع بود که همواره به مسؤولان تذکر می‌دهند و پیام دیگر این تجمع به دشمنان است تا بدانند مردم همیشه در صحنه هستند و روحانیت درد مردم را با همه وجود درک می‌کند و هرگز نسبت به مطالبات مردم بی توجه نبوده و با همه وجود برای دفاع از انقلاب ایستاده است و هدف سوم تذکر به مسؤولان است تا قاطعانه و مجاهدانه در صحنه فعالیت بایستند و در خدمت کردن به مردم ذره‌ای احساس خستگی و ناامیدی نکنند.

در ادامه حجت الاسلام مهدوی‌خواه معاون امور طلاب و دانش آموختگان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه از همان ابتدای دوران مشروطیت این علما و روحانیت بودند که با جانفشانی‌ها و رشادت‌ها توانستند دست استکبار را از کشور ایران کوتاه کرده تا دیگر دشمنان تسلطی بر کشور نداشته باشند،‌گفت: بنابراین کانون انقلاب اسلامی روحانیت است.

وی افزود: امروز نیز دشمنان برای آنکه بتوانند به انقلاب با عظمت اسلامی که در دنیا متبلور شده و پرتوی نورش در همه قلوب مستضعفان عالم طلوع کرده ضربه بزنند دست به جنگ اقتصادی زده و تا اقتصاد کشور را به چالش بکشانند و معیشت مردم را در تنگنا قرار دهند.

حجت الاسلام مهدوی‌خواه بیان داشت: دشمنان برای آنکه بتوانند به انقلاب ضربه بزنند به شبهه افکنی علیه روحانیت پرداختند تا از این طریق چهره روحانیت را تخریب کنند غافل از اینکه روحانیت صدای مردم، صدای عدالت و صدای اسلام است بنابراین دشمن هرگز نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند.

حجت الاسلام مهدوی‌خواه از مشکلات اقتصادی کشور ابراز تاسف کرد و گفت: روحانیت در همه عرصه‌ها پیشتاز و جلودار بوده است.

وی افزود: روحانیت از خود مردم است و چندین برابر مشکلاتی را که مردم می‌کشند روحانیان متحمل می‌شوند اما با همه سختی‌ها و مشکلات روحانیت در همه ادوار با حمایت از مردم در کنار آنها بوده و پای انقلاب ایستاده است و اگر نیاز به جانفشانی باشد روحانیت از هیچ امری که به نفع مردم باشد کوتاهی نمی‌کند و امروز این تجمع در راستای حمایت از مردم برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی‌خواه در پاسخ به این پرسش که مسؤولان سه قوه چه نقش و وظیفه‌ای برای کاهش رنج و آلام مردم دارند، ابراز کرد: متاسفانه امروز برخی مناصب مهم کشوری دست مسؤولان و مدیران نالایق است.

وی افزود: صدای مردم و جامعه روحانیت این است که هر سه قوه به احترام خون شهدا برای پیشرفت کشور با تلاشی شبانه روزی این مشکلات را مرتفع کنند. مردم ما لایق آن هستند تا وکلا و نمایندگانی در مجلس داشته باشند که شبانه روز بر مدیران اجرایی نظارت کنند و اگر در برخی بخش‌ها نا بسامانی مشاهده کردند به سرعت به آن رسیدگی کنند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان استان تهران با بیان اینکه مردم نمایندگان مجلس را انتخاب کردند تا از حقوق آنان دفاع کنند و در راستای پیشبرد اهداف کشور و انقلاب اسلامی حرکت داشته باشند، ابراز کرد: نمایندگان نباید گرفتار مطامع دنیوی و اشرافی‌گری شوند کسانی که ابتدا جیب خودشان را پر کرده سپس به فکر مردم هستند به طور قطع لیاقت وکالت مردم را ندارند.

محمد خزائلی طلبه مدرسه علمیه مروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره جایگاه روحانیت گفت: براساس فرمایش امام راحل که فرمودند: روحانیت اصیل روحانیتی است که به دهان استکبار جهانی که می‌خواهد علیه اسلام توطئه کند، می‌زند.

وی افزود: امروز ما در این تجمع شرکت کردیم تا به مردم این پیغام را برسانیم که روحانیت در همه لحظات در کنار ملت است.

خزائلی با تاکید براینکه مردم باید در انتخابات خودشان دقت نظر داشته باشند تا افرادی لایق و شایسته انتخاب کنند، ابراز کرد: این حق مردم نیست که در وضعیت بحرانی قرار بگیرند و با سختی زندگی خود را اداره کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت از مردم است، اظهار داشت: روحانیت خودش را سرباز ولایت می‌داند و این تجمع بیانگر آن است که روحانیت هم صدای مردم است.

در انتهای تجمع «روحانیت صدای مردم» بیانه‌ای توسط حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی قرائت شد که در ادامه می‌خوانید:

در این برهه از تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی که حقاً زمینه‌ساز حکومت مهدوی (ع) می‌باشد و خداوند متعال معماری، تاریخ‌ساز چون امام‌خمینی (ره) را مأمور تشکیل این نظام مقدس قرار داد و جانشین جامع الشرائطی چون رهبر خستگی‌ناپذیرمان را که مصداق فرمایش حضرت علی (ع) می‌باشد که فرمود «أَحَقَّ النَّاسِ بِهَذَا الْأَمْرِ أَقْوَاهُمْ عَلَيْهِ وَ أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللَّهِ » به این امت فداکار و هزاران شهید و جانباز عنایت فرموده است، قطعاً تلاش‌های کفر واحد جهانی و سران تحریم را با شکست روبرو خواهد نمود و این عقبه هم پشت سر گذاشته خواهد شد که مستلزم شرایط حداقلی ذیل می‌باشد
1- عدالت به‌عنوان شالوده‌ای که هستی بر آن استوار گردیده است که خداوند سبحان آن را قوام‌بخش امت و مایه دوری از حق‌کشی‌ها و گناهان و وسیله آسانی و گشایش برای اسلام قرار داده است که می‌بایست به‌صورت جهادی در شرایط امروز جامعه احیا گردیده و با تمام امکانات قضائی، اطلاعاتی و امنیتی، مسئله اصلی کشور قرار گیرد و بدیهی است که دقیق، جزئی، کامل و همه‌جانبه در مورد مشکل‌آفرینان و اخلال‌گران عرصه اقتصادی و آنان که با تکیه بر نقدینگی ارز و سکه و رانت وضعیت اقتصادی کشور را دشمن پسند و منافقانه روبه ورطه انحطاط پیش برده‌اند، می‌بایست حدود الهی جاری گشته تا موجب عبرت شریکان داخلی و خارجی آنان و التیام تشنگان عدالت و مستضعفین فراهم گرداند.
بدیهی است مجازات و برخورد بهنگام، سریع و بدون اغماض با این مفسدان و نفوذی‌های آنان در سازمان‌های اقتصادی و کشوری و بازپس‌گیری اموال به غارت برده شده توسط آنان، موجبات امید و افتخار مستضعفین و آنان که عمر خود و فرزندانشان را صرف آبیاری نهال خونین نظام اسلامی نموده‌اند را فراهم خواهد نمود.
2-
به مصداق فرمایش رسول اعظم (ص) هرگاه بدعت‌ها ظهور نمود پس عالِم باید دانش خود را آشکار نماید که اگر نکند شامل لعنت خداوند می‌باشد. بر فقها و علمای قوم فرض است که در برابر مطالبات حقیقی مردم، صدای آنان باشند و از انحراف خواسته‌های واقعی آنان جلوگیری نموده و در کنار ایشان پرچم‌دار خیرخواهی و خواسته‌های درست مردم باشد؛ و زمینه کاهش فشارهای معیشتی آنان را فراهم نمایند و خود پیشرو روشنگری و نظارت بر امور گردند؛ و آنان را به خویشتن‌داری، پایمردی و تقوای الهی رهنمون کنند و موجبات امربه‌معروف و نهی از منکر را فراهم نمایند؛ همان‌گونه که خداوند تبارک‌وتعالی در آیه 63 سوره مائده فرموده است: چرا علمای ربانی آنان را از سخنان ناشایسته و حرام‌خواری‌هایشان نهی نمی‌کنند چه بد است کاری که می‌کنند و نیز بر طبق فرمایش امیرالمؤمنین علی(ع): اگر اقوام گذشته نابود شدند به جهت گناه‌کاری مردم و سکوت علمای آنان و مرگ امربه‌معروف‌و نهی‌ازمنکر بود.
3-
قوای سه گانه منتخب که مورد حمایت مردم اند می‌بایست در این برهه نقش تاریخی خود را ایفا نموده و هر چه زودتر اهرم‌های فشار بر معیشت مردم را از بین ببرد و با توزیع سریع و به‌اندازه ارزاق وکالاهای اساسی وضعیت اقتصادی را سروسامان دهد و بدون توجه به حواشی، هر چه زودتر وضعیت حداقلی اقتصاد مردم را سامان‌دهی نموده و به هر شکل ممکن از سیر صعودی افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده و وضعیت را به حالت عادی برگرداند؛ و با نظارت دقیق زمینه‌های رانت‌خواری و سودجویی را مسدود نماید.
4-
دولت ضمن سرمشق قرار دادن تدابیر مقام معظم رهبری در امور اقتصادی (نقدینگی، مسکن، وام قرض‌الحسنه، حمایت از تولیدکنندگان متوسط و کوچک) تمام امکانات داخلی را جذب نموده و با تعامل بازار و تشکلات مردمی، قرارگاه سازندگی و جهادی، اولویت برنامه‌های خود را اصلاح نماید و وضعیت سفره و جیب مردم و قدرت خرید آنان را ارتقاء دهد.
5-
امت شهیدپرور، پیشکسوتان جهاد، مؤمنین، بازاریان، دانشجویان و اصناف مختلف با بسیج جهادی به صحنه آمده و همه سرمایه‌ها و استعداد‌های خود را در عرصه اقتصادی فعال نمایند.
6-
از محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) تقاضا می کنیم موکدا به مقامات قضایی دستور بفرمایند با حذف تشریفات زاید از فرایند کند و فرسایشی دادرسی، در مجازات غارت گران بیت المال که ایادی داخلی استکبارند بطور جدی تسریع نمایند ، بدین سان کارآمدی و قدرت فقه اسلامی در حل مشکلات غامض جامعه و برقراری نظم و امنیت را عملا به اثبات رسانند./813/ز
۵۰۲/ب۱

ارسال نظرات