۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۷۳۶۸۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ در خراسان شمالی، اهداف دشمنان از دعوت به تظاهرات و اغتشاش و خدمات‌رسانی دانشجویان جهادی در روستاها عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: طرح قرآنی ۱۴۵۲ باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان در مراکز خانه‌های نور و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح ۱۴۵۲ با محوریت حفظ جزء ۳۰ هم‌زمان با ایام تابستان در حال برگزاری است.

شیرازیان گفت: مدت‌زمان اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ تا پایان سال ۹۷ است و در سه مرحله زمانی تابستان (از سوره ناس تا سوره زلزال)، پائیز (از سوره بینه تا سوره طارق) و زمستان (از سوره بروج تا سوره نبأ) اجرا خواهد شد.

دشمنان، اسلام را نشانه گرفته‌اند

آخوند صمدی، امام‌جمعه اهل سنت جرگلان گفت: دشمنان، اسلام و مردم را نشانه گرفته‌اند؛ اما اهل سنت در پشتیبانی از انقلاب و آرمان‌های جمهوری اسلامی خود را ثابت کرده‌اند.

وی افزود: رشد و پیشرفت ایران اسلامی در سایه همدلی و وحدت باعث دشمنی روزافزون آمریکا و هم‌پیمانانش شده و اکنون زمان آن است که هوشیار باشیم.

آخوند صمدی با اشاره به وحدت و برادری اهل سنت و شیعه در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دعوت به حضور در تظاهرات و اغتشاشات از دسیسه‌های دشمن برای به خطر انداختن ایران و اسلام است.

خدمات‌رسانی دانشجویان جهادی در روستاها

سید امیرحسین موسوی مسئول گروه جهادی دانشکده دندان‌پزشکی گفت: دانشجویان جهادی دانشکده دندان‌پزشکی در مناطق محروم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای تعطیلات تاکنون ۶۰۰ مورد جراحی، ترمیم دندان و ارائه داروی رایگان در مناطق محروم دهستان سنگر شهرستان بجنورد توسط گروه جهادی شهید احمد کاظمی دانشکده دندان‌پزشکی انجام شده است.

موسوی گفت: جهادگران این اردو را دانشجویان ترم آخر رشته دندان‌پزشکی تشکیل می‌دهند و میانگین تعداد دانشجویان و به‌طور ویژه پزشکانی که در این اردو حضور دارند 12 نفر است که طی 3 روز به انجام اقدامات فرهنگی و پزشکی می‌پردازند. وی افزود: گروه پزشک عمومی و فرهنگی روزانه با دهگردی در بخش سنگر به انجام معاینات و اقدامات فرهنگی پرداخت و تیم دندان‌پزشکی نیز با استقرار در مدرسه روستای خرق، مردم را از تمام روستاهای مجاور ویزیت می‌کرد.

اعلام اسامی داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی

زهره بابایی، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان اسامی داوران نهایی سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی را معرفی کرد.

وی گفت: «محمود رضا رحیمی»، «رضا حامدی خواه» و «علی‌اصغر دشتی» به‌عنوان داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی انتخاب شدند.

بابایی اظهار داشت: ۶ اثر نمایشی از ۱۸ تا ۱۹ مردادماه جاری در مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهید امانی و غدیر شیروان به رقابت می‌پردازند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات