۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۳۳۰۸
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی:

رفت و آمد دولتمردان به شهرستان‌های آذربایجان غربی فقط تشریفاتی نباشد

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی گفت: ۸۱ میلیون نفری که در این سرزمین هستند همه ملیت ایران هستند و رنگ، مذهب و قومیت در آن مفهومی ندارد بنابراین رفت و آمد دولتمردان به شهرستان‌های آذربایجان غربی فقط تشریفاتی نباشد.
حجت الاسلام خدایاری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ ناصر خدایاری در نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی کُردی که در سالن سیمرغ شهرستان بوکان با حضور مسئولان، هنرمندان و نویسندگانی از غرب کشور برگزار شد اظهار داشت: چنین جشنواره‌هایی سبب ایجاد همدلی و وحدت می‌شود و امید است بتوان به صورت متوالی آن را برگزار کرد.

حجت‌الاسلام‌ خدایاری با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات و چالش‌هایی که در حوزه هنر وجود دارد درست تعریف نکردن فلسفه آن حوزه است و یکی از این حوزه‌ها هنر است افزود: هنر ایدوئولوژی نیست، ایدئولوژی می‌خواهد هنر را به خدمت اهداف و غایتی که خود ترسیم می‌کند در آورد اما هنر در استخدام غایتی به نام حقیقت است و هنر می‌خواهد یک حقیقت پشت پرده را به ما نشان دهد.

وی بیان کرد: هنر ما باید به ایرانی بودن ما که در آن اقلیت مذهبی مفهومی ندارد برگردد چون هر کسی که شناسنامه ایران را دارد ملت ایران است و هیچ تفاوتی بین ادیان، مذاهب و اقوام نیست بلکه هنر باید نشانه‌ای از دوختن و اتصال مردم و ملیت‌ها به یکدیگر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی تصریح کرد: 81 میلیون نفری که در این سرزمین هستند همه ملت ایران هستند و رنگ، مذهب و قومیت در آن مفهومی ندارد و هنر و تئاتر ما هم باید سبب ایجاد همدلی عشود و این همدلی را نشان بدهد.

حجت‌الاسلام‌ خدایاری گفت: امید است هنر برای نفس هنر دنبال شود و نباید برای ایدوئولوژی هم دنبال شود بلکه باید برای اتصال به حقیقت دنبال شود.

وی با بیان این‌که نباید رفت و آمدها به شهرستان‌ها فقط تشریفاتی باشد اظهار داشت: امید است که ما در راستای انجام برنامه‌ها و تقویت حوزه فرهنگ و هنر فقط به وعده بسنده نکنیم و عادلانه و بر اساس آنچه که نیاز هر شهرستان است قدم برداریم و اگر کمبودی بود با کمک استاندار که حامی ما هستند رفع کنیم و رفت و آمدهای ما تفریحاتی و تشریفاتی نباشد و وعده‌ها تحقق یابد.

ارسال نظرات