۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۷۲۶۲۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

مجتمع فرهنگی تجاری قدس در بندرعباس احداث می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از احداث ​ مجتمع فرهنگی تجاری قدس با بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بندرعباس خبر داد و گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۸۶۱ متر مربع و در هفت طبقه که دو طبقه زیرزمین به عنوان طبقات منفی و پنج طبقه فوقانی احداث خواهد شد.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه مجتمع فرهنگی تجاری قدس (مجموعه سینمایی شهر نمایش قدیم) در سال 76 از سوی مقام معظم رهبری به اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان واگذار شد گفت: بازسازی مجتمع مزیور نیازمند صرف اعتبار کلان بود و از سویی تامین آن از محل اعتبارات دولتی امکان هزینه وجود نداشت لذا در سال‌های 78 تا 80 تعمیرات جزئی در این مجتمع صورت گرفت و از آن به‌عنوان محلی برای انجام فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی استفاده به عمل آمد، اما به مرور زمان این مجموعه به دلیل فرسودگی شدید با مشکلات فراوانی مواجه شد که امکان نگهداری آن برای اداره کل تبلیغات اسلامی نبود.

وی در ادامه افزود: در سال 96، موضوع تخریب و بازسازی مجدد پروژه در تهران مطرح شد و از سوی حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به بازسازی آن از طریق جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی موافقت به عمل آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌ کرد: پس از برگزاری مناقصه، سرمایه‌گذار تعیین و قراردادی سه ساله با وی منعقد و مقرر شد عملیات اجرایی احداث مجتمع مزبور در یک بازه زمانی سه ساله (سال‌های 97 تا 99) به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد اضافه‌ کرد: طبق نقشه طراحی شده مجتمع فرهنگی تجاری قدس بندرعباس، این مجتمع در زمینی به مساحت یک‌هزار و 861 متر مربع و در هفت طبقه که دو طبقه زیرزمین به عنوان طبقات منفی و پنج طبقه فوقانی احداث خواهد شد.

وی همچنین افزود: در این مجتمع، سه سالن اجتماعات اعم از یک سالن 500 نفره و دو سالن 150 نفره و تعدادی واحدهای تجاری، رستوران، کافی شاپ، شهربازی و پارکینگ به سبک معماری حدید و سنتی پیش‌بینی شده است.
 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: به منظور احداث مجمع فرهنگی تجاری قدس، بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار لازم است از این رقم، 15 میلیارد تومان آورده اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و 25 میلیون تومان نیز آورده سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیر بسزای این پروژه فرهنگی تجاری در حوزه فرهنگی گفت: اهمیت آن به گونه‌ای است که می‌تواند بخشی از مشکلات فرهنگی شهر بندرعباس اعم از کمبود سالن اجتماعات جهت برگزاری همایش‌ها و مراسم محوری برطرف نماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه افزود: از سویی، موقعیت اجرای پروژه در نقطه‌ای قرار گرفته که اطراف آن فاقد پارکینگ است که با ایجاد پارکینگ‌ها، این خلا برای مجتمع‌های اطراف برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با تاکید بر اینکه عملیات اجرای پروژه فرهنگی تجاری قدس و رفع موانع آن در دست پیگیری است، ابراز داشت: در این خصوص، اختلافی با شهرداری بندرعباس صورت گرفته بود که با برگزاری جلساتی با شهردار و استاندار و همچنین اداره‌کل شهر و روستای استانداری، این اختلاف برطرف خواهد شد.

وی بیان‌ داشت: سرمایه‌گذار این پروژه از مهندسین بومی استان هرمزگان بوده که تاکنون مشارکت و پیگیری‌های فراوانی داشته و امید است با رفع موانع و مشکلات پیش رو و تسهیل شرایط، زمینه اجرای عملیات احداث این مجتمع در شهر بندرعباس فراهم شود./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات